flb-mod v1.7

Diskussion i 'U8220' startad av Samurai237, 18 okt 2010.

  1. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har nu flashat in v. 1.7 men när jag ska öppna terminal emulator för att flytta dalvik cache till sd-kortet vill inte emulatorn starta, får bara upp en force close aktig skärm.

    Det funkar inte heller att ladda ner någon av de 2 terminal emulatorer från market med samma logga för då säger den att den inte gick att hämta.

    Vad ska jag göra? :P
     
  2. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    jag upptäckte att det inte bara var terminal emulator som inte gick att hämta utan även andra appar.

    Vad kan detta bero på?
     
  3. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om du kollar FLB-Mod sidan ser du att det finns fixes för detta som man skall flasha.
     
  4. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är ju i och för sig sant, har för mig att jag har läst att 2.2 har sämre batteritid på U8220, något du tycket stämmer?
     
  5. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    flashar man in den på samma sätt som i amon-ra som man gör med en ny rom?
    Vet du vad felet kan vara eftersom appar inte hämtas?
     
  6. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja, du flashar på samma sätt, fast utan att wipea någonting.
    Market verkar ha krånglat för många just idag.
     
  7. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    tack för svaren :)
     
  8. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Ja precis, kör i terminal fixen den är bra att ha :)

    Vissa har haft lite knas med market sedan uppdateringen kom, på min u8220 krånglar det också. Lösningen skall tydligen vara att avinstallera senaste marketuppdateringen.

    Alltså inställningar - program - market och sen ska avinstallera uppdateringar finnas dar
     
  9. Letterbox115

    Letterbox115 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Batteriet varierar mer än på 2.1, men oftast så tycker jag faktiskt att jag får en liten förbättring, även med överklockning.

    Off topic: Man kanske borde starta en ny tråd för det här? :)
     
  10. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    go ahead! :D
     
  11. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är den "pre overclocked" romen inte redan överklockad? För när jag kollar i appen android info står det att processorns klockfrekvensen är 691mhz
     
  12. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Klockfrekvens 691mhz är max i den överklockningskernel du använder, du bör inte använda en som går över det, det blir ostabilt.
     
  13. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Av min egen erfarenhet tycker jag det verkar som att högre frekvens inte är lika med ostabilare telefon.

    Jag har också max 691 MHz men hade tidigare max 720. Nu när jag har 691 startas telefonen om helt ibland, det gjorde den aldrig med 720.
     
  14. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hur bra fungerar era telefoner?, för mig blir den seg nästan direkt när jag kört något program vilket gör att jag måste "task-killa" nästan hela tiden. Tangentbordet är, även det, ganska ofta någorlunda slött.

    Innan jag flashade in flb 1.7(hade 1.5 tidigare) flöt angry birds på ganska bra, iallafall på banorna i början och de flöt på ännu bättre med 1.7 pre-overclocked-romen men nu när jag provar det första banorna igen är det riktigt segt, har telefonen blivit långsammar på något sätt?

    Jag har ca 40mb ledigt för installation av appar och 25-30mb ram minne ledigt.
     
  15. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Allvarligt talat är den här j-a telefonen ett stort stressmoment för mig. Jag körde fram till igår på flb 1.7, gick över till cm6 i förhoppning om att jag skulle slippa alla fc:s, reboots, freezes och allmänt lagg som sakta men säkert driver mig till vansinne. I h-e heller. Idag på gymmet tänkte jag mig att härda ut 30 min motionscykel genom att se på film. Den hängde sig, roterade åt fel håll, vägrade först anpassa skärmen till landscape och sen gå tillbaks till portrait. Omstart, ''Tyvärr, du blir våldtagen av ADW Launcher'', plocka ur batteriet, och till slut hade den där halvtimmen gått. Utan en sekundär film, däremot två missade samtal efter som det plastiga helvetet hängde sig när jag försökte svara.
    Så fort det kommit en vettig efterträdare till Desire, inte DHD, kommer jag lägga upp ett youtubeklipp där jag torterar en st Huawei U8220 till döds. Fast ikväll flyter den på fint, kan ju t o m skriva på den utan lagg. :-D

    Sent from my U8220/Pulse using Tapatalk
     
  16. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag är med dig, fast jag tror nog jag skaffar en ZTE Blade när den dykt upp här i sverige.
     
  17. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Ja, den är helt klart intressant om man funderar lite över priset också. Det kan säkert bli huawei igen, om de gör som asiatiska företag brukar och satsar järnet på kvalitet efter att ha prånglat ut billiga prylar i början. Och, ännu viktigare kanske, utvecklarna från Ericsson kan nog bidra till något väldigt bra. Men det här köpet ser jag som ett av mitt livs sämsta och vill bara lämna bakom mig snarast.

    Sent from my U8220/Pulse using Tapatalk
     
  18. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är fortfarande nöjd med min U8220 trots att jag både har en desire och zte blade. Men den går ju däremot inte att jämföra med telefonerna som är moderna idag.

    Om man vill att sin u8220 ska vara snabb och stabil tror jag det bästa är att inte installera så många program. Ju mer program man har installerade desto slöare blir telefonen, det är iaf min uppfattning.

    Någon med tid och kunskap borde satsa på att göra en ROM som har så få appar som möjligt installerade från början!
     
  19. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ska bli intressant att se vad zte blade landar på i sverige, jag använder främst min pulse till att surfa men när den blir så slö att jag måste task killa hela tiden plus att den ibland hänger sig blir det lite tjatigt.

    Får se hur jag gör, har telefonen på avbetalning i sammanlagt 2 1/2 år vilket det är 1 1/2 år kvar av i februari. Har 3pott 199 så jag betalar inte extra för den men det blir en 50-lapp extra i månaden då mina föräldrar betalar 149kr och då körde jag på ett 199kr's abonnemang för att få tfånen gratis.

    Jag kommer nog inte stå ut med puls'en i 1 1/2 år till utan det blir väl ett mobilköp med kontantkort någon gång i framtiden :P
     
  20. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Tog bort väderwidget, avinstallerade True caller och flyttade över Dalvik cache till sd. Har bara ett klass 2-kort, men i tre-fyra timmar nu har luren gått som ett skott. 75 mb ledigt minne trots ett tjog appar installerat.

    Sent from my U8220/Pulse using Tapatalk