Flytta bilder SD-Kort till annan S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Mickius1, 1 feb 2018.

  1. Mickius1

    Mickius1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2017
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    13
    Undrar om jag kan skicka bilder ifrån mitt SD-Kort över till frugans S7 Edge och till hennes SD-Kort utan att behöva dator? Finns det något smidigt sätt att göra detta? Gäller en 3-4000 bilder som ligger på mitt SD-Kort och ska över till hennes

    Tack på förhand
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Använd My Files (alltså den inbyggda filhanteraren) den kan dela hela mappar och bilder via WiFi-direct. det borde kunna göra det du är ute efter.
     
  3. Mickius1

    Mickius1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2017
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    13
    Nackdelen då är att dem inte lägger sig efter datum dem togs som dem gör om man flyttar dem i datorn. Får ivf leta upp en dator med läsare men hade varit smidigt att bara kunna flytta över.
     
  4. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Alternativet kan väl vara att flytta ditt SD kort till frugans mobil, kopiera så många du kan till hennes interna minne. Flytta tillbaka hennes sd kort och flytta bilderna dit. Börja om från början tills alla bilder är över.
    Troligen enklare med dator men det är ett sätt. Möjligt att det också ändrar time stamp?

    Ett annat alternativ är att du använder Google Photos om du inte redan gör det. Synkar allt och skapar nytt album med det som skall "flyttas" sedan delar du ut det albumet till din Fruga då skall hon med kunna se dem i sin telefon med Photos i den. Vill du kan du sedan ladda ner dem i hennes telefon till lämpligt bibliotek.