Fråga: Flytta filer mellan mappar i Android 7

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av Miata, 17 nov 2016.

  1. Miata

    Miata Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Jag har egna ringsignaler som är sparade i Downloads. Jag ska flytta dem till Ringtones-mappen och markerar en fil och väljer kopiera till men får då inte upp andra mappar än Senaste, Nedladdningar och Google drive.
    Hur gör jag för att flyttta/kopiera filerna? Jag har sökt men inte inte hittat svaret.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vilken filhanterare är det ni använder?
    Kan tipsa om solid explorer som jag själv använder. Annars finns även Amaze som är Open source om det känns viktigt.p

    Solid explorer https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.solidexplorer2

    Se Classic https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.solidexplorer

    Amaze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amaze.filemanager


    Edit Välkommen till Swedroid förresten!
     
  3. Miata

    Miata Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Tack!
    Jag använder bara filhanteraren i Android 7. Jag trodde att den skulle räcka för en så enkel grej.
     
  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Testade precis det du försökte med och det var inga problem.

    Inställningar, lagring, utforska och sen downloadmappen, markerar en fil, klickar på de 3 prickarna uppe till höger och väljer Flytta till..., sen väljer nexus 5x och sedan mappen ringtones och väljer FLYTTA.

    Problemet du har är att du inte ser nexus 5x i menyn som kommer fram på vänster sida, för att åtgärda detta klickar du på de 3 prickarna uppe till höger och väljer Visa internminne så kommer du se detta i menyn till vänster.
     
    chraist gillar detta.
  5. Miata

    Miata Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Tack så mycket! Så skulle man göra.
     
  6. Miata

    Miata Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Nu ska jag bara få tillgång till filerna när jag ska välja ringsignal.
    Nån som vet hur man gör det? Det räckte tydligen inte att lägga dem i ringtones-mappen.
    Jag har gjort det på mina tidigare Androd-telefoner men här var det visst inte lika enkelt.
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har du gjort en omstart av enheten efter att du kopierat över filerna? Kan vara så att de läses in under uppstarten.
     
  8. Miata

    Miata Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Jag startade om telefonen men det hjälpte inte.
    I min gamla Nexus 5 ligger filerna i Music-mappen så jag provade att flytta en fil dit men det hjälpte inte heller.
     
  9. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Lägger man ljudfilerna i Ringtonesmappen borde de dyka upp automatiskt i listan. Har för mig att de dök upp även fast de inte låg där för ett par år sedan, men kan ha kommit ihåg fel.

    Iaf så har det fungerat för mig som det ska, testade även nyss att lägga ett par .mp3:or och en .wav i Ringtonesmappen, sen Inställningar-Ljud-Telefonens ringsignal och valde Medialagring(har man ingen filhanterare installerad tex så tror jag inte man får något val utan medialagring blir default)
    Här låg alla mina ljudfiler jag nyss la till iaf. Behövde inte starta om telefonen.

    Så enda jag kan tänka mig är att du haft någon app som kunnat hantera ljudfiler och då du valt Telefonens ringsignal har du valt ALLTID att öppna med denna app.
    Öppnar man med Medialagring så kommer det ett vitt fönster upp som är typ 1cm smalare än displayen på sidorna och högst upp står det Telefonens ringsignal och under där en lista på alla ljudfiler.

    En annan grej kanske är namnet på mappen som ska vara Ringtones och din kanske heter Ringtone?

    Har för mig det var någon bugg i 4.4.2 där om man laddade ner en ljudfil till tex downloadmappen och sen flyttade den till Ringtones så dök den inte upp i listan. Laddade man däremot ner den direkt till Ringtones så fungerade det. Men detta problemet finns inte på 7.0 iaf.
     
  10. Miata

    Miata Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Tack för svaret.
    Jag ser bara de förinstallerade ringsignalerna i listan, inte Medialagring m a o.
    Telefonen är ny och inga appar som rör detta är installerade.