Föra över appdata från Nexus 5

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av rightnow, 27 nov 2015.

  1. rightnow

    rightnow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Körde setupguiden på 6P och valde att föra över allt frånbmin Nexus 5 via nearby devices.

    Den la in mitt googlekonto och installerade alla appar. Men förde inte över nån appdata. Då alla appar är helt tomma.

    Nån som vet ifall det ska vara så,och hur man löser det?
     
  2. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Beror på vilka appar vi pratar om - om de inte lagt till stöd för att lagra state i molnet så ligger datat bara lokalt på den gamla luren.

    När du vet vilka appar det rör sig om kan du göra bedömningen om det är värt att grotta över appdatat.

    Jag brukar köra med https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup i så fall - den kan läsa in data från gamla luren och spara på gdrive och sen kan man läsa tillbaka datat på den nya.
     
  3. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Reagerade på samma sak. Jag trodde att Marshmallow skulle fungera som iOS vid återställning nu. Det har ju pratat om det. Jag märkte då inte några fördelar mot tidigare. Det tog som vanligt ett par timmar innan jag har startat alla appar och anpassat dem.

    Jag har nämnt det flera gånger och jag håller fat vid det att Google med sina molntjänster borde vara ledande i detta.
     
  4. rightnow

    rightnow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Ja det är märkligt. Verkar inte fått appdata från nått. Inte ens den simplaste anteckningsappen. Har bara fått 76 appar installerade också. Tror jag hade 150 på nexus 5.
     
  5. kovo

    kovo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2015
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Säkerhetskopieringen av appdata kräver att appen är uppdaterad för SDK 23 (Marshmallow). Man kan se vilka appar som har säkerhetskopierat sin data genom att gå in i Google Drive-appen > Inställningar > Hantera säkerhetskopior.

    På min telefon är det omkring 10 appar av ~150 som säkerhetskopierar sin data. Med andra ord är denna funktion nästan meningslös i nuläget. Kommer nog dröja ett bra tag innan man kan skrota Titanium Backup eller liknande lösningar.
     
    e7andy gillar detta.
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    google är sämst på att "tvinga" utvecklare att följa grundläggande funktioner. apple må ha sitt inlåsta system men en sån här sak är ett ickeproblem i den vägen. Icloud är så jävla överdrivet skitbäst.
     
  7. FearKill

    FearKill Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    460
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Sämst är väl att ta i? Skillnaden i Äpplets fall är att alla deras telefoner kör senaste versionen av IOS. Så lite lättare att trycka på nya funktioner. Om en utvecklare vill stödja alla Android funktioner kan tyvärr inte vissa funktioner följs med direkt. Sen har inte 6.0 varit ute extremt länge och många telefoner har inte den än.