Försökte uppgradera telia spica = fail

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Rimmer, 19 okt 2013.

  1. Rimmer

    Rimmer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Försökt uppgradera en väns 1.5 telia spica med NPC utan resultat, får bara ingen uppgradering behövs. Är det kört då att köra en "offciella" vägen att uppgradera?

    btw testa en snabbis med odin och en allinone rom fil enlig en tråd här och den börja arbeta, sa att allt var ok men sedan hände inget mer, vad kan vara fel tro?
     
  2. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Menar du att du testade OTA? Det funkade aldrig på Spica om jag kommer ihåg rätt.. På Spica laddade man hem Samsung PC companion eller nåt liknande.. Men Odin borde ju funka med custom roms.. Däremot är det omöjligt att säga vad som gick fel om du inte kan säga när det gick fel eller vad det sista var som gick bra. Hittade den telefonen i upgrade mode, drivrutiner för båda? Hittade den root? Han den pusha romen till telefonen?

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk
     
  3. Rimmer

    Rimmer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej jag körde det samsungs gamla pc companion som man tydligen skall til ldenna telefon, testa även kies helt utan resultat.

    Med odin så la jag in alla filer rätt, och drivarna var ok den fick kontakt med fonen i uppgrade mode, felsökning på, och som jag fatta skulle den precis börja ladda ner romen men inget hände, lät den ligga i en timme men inget mer.
     
  4. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Vad var npc du provade då? Bytte du drivare mellan samsung programmen och Odin? Om jag kommer ihåg rätt vart den riktigt kinkig på rätt drivare per program..

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    På vissa mobiler måste man ställa om USB-läget på telefonen till "Kies-läge" för att Kies ska funka. Osäker på om de är så på denna modell dock men det brukar vara så här på lite enklare Samsung mobiler. Lägena som finns att välja på heter "Kies-läge" "USB Masslagringsläge".
     
  6. Rimmer

    Rimmer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tittade efter ett "kies" läge men såg inget. Var skulle detta finnas? Samma ställe där usb felsökning osv finns eller?
     
  7. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har tyvärr ingen enhet här hemma ifrån Samsung med den mjukvaran på så jag kan inte kolla men de ligger inte där USB felsökningen finns. Det finns ett annat ställe där du kan välja "kies-läge" eller "USB-masslagring". Detta val finns inte på Samsung mobiler med Android 4.0 eller senare men det finns på mobiler som kör med Android 2.1 och senare och Touchwiz.

    Sorry jag inte kan vara till mer hjälp. Jag försökte googla upp en bild men hittade bara massa annat skräp.
     
    Rimmer gillar detta.