Diskussion: Första intryck & omdömen LG G6

Diskussion i 'G6' startad av Swedroid, 2 mar 2017.

Taggar:
  1. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    nja, litar mer på gsmarena, där fick g6 72h endurance rating och s8 84 timmar samt s8+ 88 timmar.. så vem som har bättre batteritid är det inget snack om saken. Fast man behöver inte ljuga för det?
     
  2. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Äger du en s8 plus?
    Jag gör det och på daglig basis så håller lg g6 längre än min s8 plus.
    S8 plus kanske håller längre på att spela upp ett videoklipp i 8 eller 9 timmar med wifi på, som alla batteritester görs... Men använder man mobilen till att lyssna på musik, ringa, messa , instagram, facebook osv.....så håller G6 längre...i varje fall gör min det med 3 som operatör och 4G på samt bluetooth på.. inget snack om den saken....

    Man måste komma ihåg också att G6 hos, tror det var at-t, i usa fick bara 2.5h SOT...så operatörer och vad som följer med i mobilen spelar en jäkla stor roll...såg det klippet på youtube
    Med det sagt menar jag att man inte ska stirra sig blind på massa tester från usa... Testa mobilen själv.

    Dock saknar jag led notifikation... Men AOD är bra och man missar inte mycket.. Man ser om man har mess, missat samtal...osv
     
    Last edited: 30 apr 2017
    ratscore gillar detta.
  3. ratscore

    ratscore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    S8:orna är jättefina telefoner, hårdvaran brukar alltid vara top notch hos nyare Samsung-enheter! Mjukvaran däremot är inte väldigt pålitlig, särskilt inte i längden.

    Jag gillar för övrigt inte en Android-enhet vars mjukvara på olika vis är låst - exempelvis Bixby med tillhörande knapp som tvingas på användaren. Android är ett öppet operativsystem och bör så förbli!

    Vad LG äntligen lyckats med i sin G6 är att kombinera en inte alltför kluttrig mjukvara suverän hårdvara (egen uppfattning av enheten jag själv använder). Och vad gäller batteriet så har jag i skrivande stund 73% kvar på mitt (kl. 18:39). Laddades fullt kl 8:30 imorse och har hållt väl under måttligt användande och 2 timmars BT-uppspelning i bilen.
     
    doolar, spicata, bernard och 1 annan gillar detta.
  4. Engberg88

    Engberg88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    31
    Köpte mig koreanska modellen med den bättre DAC'en och 64gig minne.
    Har väl bara 2 negativa saker att komma på ännu.
    Den verkar inte ha någon LED diod för aviseringar. Något jag först försök ta reda på för å se hur den va, vore den irriterande som samsung och sony så hade det inte fungerat för mig. Önskade att den va mjuk och subtil i blinkandet som min tidigare Huawei men den finns alltså inte.
    Man får helt enkelt välja den här "always on" så som samsung bland annat har och det är ju smart på amoled där resten av pixlarna e avstängda vad jag förstått men inte på en lcd. Visst de drar väl inte så mkt men nej tack ändå. Lite synd.

    Sen har jag problem med frontkameran med. Eller tror rättare sagt det är mjukvaran.
    Synkningen är helt off. Provat alla olika lägen,storlekar,int/ext minnesplats ja allt som kan tänkas men bilden laggar å släpar efter 500ms ungefär. Skitdåligt.
    Inga problem i andra appar likt snapchat/messenger men så är ju bildkvaliteten på andra sätt sämre i de apparna än i original kamera app...
    Det finns inte någon uppdatering och jag har inte sett andra ha problem heller så..
     
    Puttesson, ratscore, jakobwango och 1 annan gillar detta.
  5. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Ingen diod som på tidigare mobiler :( Ajaj, bara lära sig att leva utan den :/ Dock så släcks always on om du har den i fickan eller dylikt. Men jobbigt att inte kunna se dioden blinka om man har den en bit ifrån sig.

    Ja frontkameran verkar inte alls var nått att hänga i julgranen. Men verkar ge bättre bild om man kör med vidvinkel på den, stämmer det?
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 692
    Mottagna gillanden:
    44 673
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det stämmer väl till viss del. Det verkar nästan som att "vidvinkeln" är standardläget, och porträttläget bara är digital zoom. Använder vidvinkeln själv (om man nu kan kalla den det, den är ändå rätt snäv).
     
    ratscore gillar detta.
  7. Engberg88

    Engberg88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    31
    Haha ja, det upplever jag med.. När man går från wide till vanlig känns det mer som man zoomar in. Fast så e de ju då stabilisering så det gör desamma! Älskar wide kameran. Tog en bild i hörnan på gymmet som test och fick ju med hela lokalen haha!
     
    ratscore gillar detta.
  8. Engberg88

    Engberg88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    31
    Alltså fronkameran... Jag säger som så.. Den är inte dålig.. Den är bara inte imponerande. Ge den bra ljus så presterar den riktigt bra annars så blir det lite dassigt..
    Den är verkligen inget säljargument men absolut inte katastrof heller. Med så stor och högupplöst skärm som vi har idag så blir kvaliteten mer lidande så man ser lättare de dåliga. Ja de vore kul om den va lika bra som många konkurenter som lagt ned energi på den biten men alltså..
    Totalt sett så kan jag säga såhär..

    Och detta är relevant till den tiden telefonerna brukades...
    Gick från en z3 som kostade 5000 och på pappret va bäst men i verkligheten sög hårdvaran rätt hårt på flera punkter som va viktiga för mig. Hade 1 år sen självsprack även min skärm och digitizern dog.

    Vart lack på alla hypade modeller å köpte mig en Huawei för halva priset (2500) med liknande specs och har aldrig varit så nöjd med en telefon... Kanske min galaxy s2 då men batteriet och all bloat segade ned den med tiden och varken nytt batteri eller factory reset hjälpte.
    Huawei honor 6 va inte bäst på något men den bara funka. Aldrig några konstigheter och kanske va det också för att man inte hade så mycket förväntningar på en övre budget telefon. Men hur som helst..

    Nu har jag köpt mig denna för de dubbla av min huawei 5300 för 64gig å 32Bit dac. Vet inte vad den skulle kosta här i butik om den dök upp men hur som helst så känns det faktiskt som att jag får dubbelt så mycket också. Dvs att den är lika prisvärd. Men klart.. Har bara pillat med den i typ 15h ännu så uppdatering om erfarenheten kommer nog!
     
    bernard och ratscore gillar detta.
  9. atreyuswe

    atreyuswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2016
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Tråkigt med frontkameran, men inget man lider av direkt ändå. Använder den inte så jätte mycket ändå. Hur som helst, så inväntar man den vita G6 när den dyker upp i Sverige. Priset kunde ha vart bättre, men men vill man köra med LG så får man snällt betala :)
     
    ratscore gillar detta.
  10. Engberg88

    Engberg88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    31
    Även jag vart lite förvånad Screenshot_2017-05-08-23-12-38.png
     
    poowntus, jakobwango, ratscore och 1 annan gillar detta.
  11. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Shit. Ser att det står Hifi på en ikon i statusfältet, hade du DAC modellen?
     
  12. Engberg88

    Engberg88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    31
    Ja. De e DS modellen. Man kan även spela in ljud i hög kvalle med.
    Går å stänga av och då låter de bra men när manslår på den så poff* så blir allt mycket luftigare och mindre in your face. Riktigt nice
     
    ratscore gillar detta.
  13. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Hjälper Hifi+(allså DAC) även om man lyssnr på Spotify ? Eller måste de vara lokal musik i filtyp FLAC ? Är så sjukt sugen på denna men vill inte hosta upp 7k hahaha
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 692
    Mottagna gillanden:
    44 673
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, när DAC:en är aktiverad gäller den allt ljud oavsett spelare. Fungerar i Netflix såväl som Spotify.

    Finns en snabbgenväg i notification bar för att aktivera den smidigt.
     
    ratscore, Engberg88 och jakobwango gillar detta.
  15. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Nice :D :D
     
  16. jmk842

    jmk842 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G6
    Alltså de finns en "vi som beställt LG G6 tråd" men jag kanske tänker fel?

    Jag har iaf märkt att baksidan är lite känslig mot smårepor, sedan jag för ca 1 vecka sen satte dit en Spigen skal har jag fått 2 små. Ant något grus som tat sig mellan skal och mobil. Någon som vet om det finns skärmskydd för baksida att ha emellan?
    Annars riktigt bra mobil, inte hittat buggar än, laddar lite långsammare än min G4 men batteriet är ju större.
     
  17. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    Första intrycket efter 24h är väldigt positivt.

    Jag kommer från en Motorola Style med 5.7" skärm med 1440 upplösning och trodde väl att den skärmen var bra, men jösses vilken skillnad på kvalité det är mot denna smäckra skapelse.
    Den är ju så liten!

    Den är förstås snabbare i alla appar och flyter på ett helt annat sätt mot den gamle och jag gillar verkligen LG´s stock kalender och mail.

    Jag har inte gjort någon fabriksåterställning, som det fanns en del som tipsade om, utan jag satte bara i sim kortet och körde igång. Den är en "EU" mobil, köpt hos CDON, så jag fick ändra språket från Polska och invänta en uppdatering från LG och dessutom den senaste android säkerhetspatchen från 1 April.
    Den har Nougat 7.0 och allt har funkat bra, utan något lagg eller konstigheter.

    Det sitter på ett skärmskydd och det duger åt mig ett tag, har aldrig eller sällan använt dessa saker, men varför inte tänker jag och jag har också satt på ett silicon på baksidan, den är ju trots allt en svart, snygg glas skapelse, med skön känsla i sig som gör att man vill lyfta upp, bara för att man vill känna...konstigt, jag vet.

    Bra:
    # Skärmen och 18/9 ratio
    # Fingeravtrycksläsaren är reptilsnabb och bra placerad
    # Inte mycket av bloat
    Osv osv, finns hur mycket som helst som är bara kanon!

    Dåligt:
    # Kort laddkabel
    # Sämre nedladdning på wifi 5g mot motorolan ( 320 mot 220 ) Har 250/100 Ownit.
    Ska tillägga att jag upplever den som snabbare med blotta ögat och på jobbet hittade den, utan problem, en wifi som normalt har riktigt dålig signal, men det stör mig en smula att en mobil från 2015 har bättre nedladdning än ett flaggskepp från 2017. Använde Bredbandskollen.
    # Låg volym i samtal, samma som i Motorolan. Har på högsta, men det är klent ( bara testat 3 samtal och jag fick lyfta under samtal, för att riktigt sikta in mikrofonen mot örat) Kan ju förstås vara min ordentliga ålderdom ( 51 )

    Säkert finns det mera utav plus och minus, som får komma fram under tiden, har bara skrapat på ytan känns det.

    Köpråd?

    Kör.
    Edit:
    Har hittat en inställning som förstärkte samtalsljudet och har nu inga problem med det längre.
    Fick också ett tips från en annan, att testa en annan kanal på min router, angående lägre hastighet under nedladdning. Har nu kanal 100 som default och han föreslog 36, som enligt honom gjort skillnad i någon mobil.
     
    Last edited: 14 maj 2017
    dannejanne, bernard och jmk842 gillar detta.