Diskussion: Första intryck & omdömen Nokia 8

Diskussion i 'Nokia 8 (2017)' startad av Swedroid, 8 sept 2017.

  1. aiwl

    aiwl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2017
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    53
    + Utmärkt skärm, den lider varken av varm- eller kallhet.
    + Strålande batteritid, håller i några dagar utan problem.
    + Alltid ett plus med stock Android.
    + Snabba uppdateringar, hoppas att HMD håller detta.
    + Helt okej högtalare, tråkigt med mono men men.
    + Bra byggkvalitet, känns väldigt robust, tyvärr väldigt hal men ett skal från eBay fixade detta.
    + Pris, väldigt värd sitt pris på cirka 5.5k.
    + Moderna specifikationer (835, 4 GB ram, 1440p)
    + Plats för extra utrymme, alltid uppskattat även fast jag nog aldrig använt det.

    - Kameran, hoppas att den förbättras i senare uppdateringar, just nu är den riktigt medioker.
    - Designen, jag är inte någon kräsen person (bara lite..) när det gäller att följa årets designmönster men jag tycker att den ser väldigt 2015 ut, förväntar mig lite mer från en telefon från 2017.
    - Fingeravtrycksläsaren är lite seg, gillar inte att den vibrerar vid upplåsning.
    - Inget alternativ för att stänga av navigationslysena, petigt men borde finnas.
    - Begränsad community pga ingen försäljning i USA, gillar att bolla tankar med folk som har samma telefon (tur att jag hittade denna forumdel!)
    - Låst bootloader, Nokias CPO sa dock på twitter att de ska se över detta inom en snar framtid.
    - Tråkig skärmpanel, hade velat ha AMOLED.
    - Ingen notifikations-LED, jag underskattade verkligen hur användbart det var på min förra telefon, nu känner jag mig rätt naken utan den.

    Rekommenderar jag denna mobil? Absolut.

    Snittbetyg: 6.8/10
     
    Last edited: 9 dec 2017
  2. Alias joje67

    Alias joje67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
     
  3. Alias joje67

    Alias joje67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag handlar mycket på nätet och hittills känns det mycket säkrare från Kina än från Sverige för kunden sedan länge nästan alltid har fel. Och jag överdriver inte..