Diskussion: Första intryck & omdömen Xperia XZ Premium

Diskussion i 'Xperia XZ Premium' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    8 dagar har dom. Har varit bortrest så jag måste använda mig utav ångerrätten nu istället. Måste skicka tillbaka hörlurar å allt jag fick med ifrån Halebop.
     
  2. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Jag hade ju Som sagt inte hunnit skicka in mobilen inom 8 dagar så behövde använda mig utav ångerrätten. Men den blev inte godkänd. Pga att dom inte såg sladdarna till hörlurarna och högtalaren. (allt låg i kartongen som jag fick det. Dom hade också hittat en repa på baksidan så jag fick avslag på återköpet.

    Tror ni att ARN kan hjälpa mig med detta ärende?
     
  3. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @poipen@poipen och samtliga som upplever problem med touch.

    Om ni sedan tidigare provat en programvarureparation via Xperia Companion och felet kvarstår, skulle ni kunna upprätta en reparationsorder via vår hemsida och skicka över ärendenummer till mig i PM? Jag ser till att serviceombudet tar hand om dessa snarast möjligt och håller personligen uppsikt över dem.

    Jag beklagar att höra att så pass många upplever detta. :(
     
    poipen gillar detta.
  4. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Tja.
    Gick igenom alla mina mail med halebop och kom fram till att jag anmälde felet i tid så jag skulle kunna utnyttja doa. Så jag kontaktade dom igen och denna gång gav dom med sig. Så en retursedel är på väg hem nu. [emoji4]

    Innan hade dom bara försökt slingra sig.
     
    dannejanne gillar detta.
  5. Heuristik

    Heuristik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2017
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    54
    Jag ska försöka återge mobilens styrkor och svagheter på ett så objektivt sätt som möjligt, givet att jag trots allt köpte den.

    Display 7/10. Bra hudtoner och möjligheter att återge vissa färger naturtroget. Men, färgerna tenderar att vara något urvattnade (neutralt/professionelt läge) eller överpressade (Triluminous) med små blödningar främst i rött. Inga konstigheter för LCD-tekniken, men som en tv-fantast har jag sett betydligt bättre av äldre teknik. Detta är inte en mobil som lever upp till displayhypen på "vanliga" signaler och kunde varit klart aggressivare uppskalad. Det blir ett ganska avmattat, genomsnittligt intryck. Färgerna är den främsta besvikelsen och
    X-reality gör skillnader men inte världsomspännande sådana. Skärpan kan bli riktigt bra men materialets ursprung har (orimligt) stor inverkan. Irriterande att inte ett läge kan kategoriskt rekommenderas heller på grund av blödningar av Triluminous, men generellt rekommenderar jag trots allt fabriksinställningar PÅ (alltså Triluminous).

    Ljud: 5/10. Det låga betyget sätts i relation till vad som betalas. Detta är mobilens klart svagast del. Total avsaknad av bas. Med tanke på att jag har hört bättre från äldre mobiler av billigare modeller kan detta inte ges ens en 5. Vill ni kunna spela väldigt hög musik får ni välja något annat, för högsta nivå är inte överdrivet hög

    Funktionalitet: 9/10: En hittills närmast buggfri mobil. Snabb prestanda. Blir ej varm oavsett bruk (lite små ljummen). Skön att hålla i. Jag har inte upplevt touch-felet.

    Batteri: 6/10 Slukar snabbt i aktivt läge oavsett inställningar men är solid i viloläge. Om ni inte överdriver med ljusstyrka kan ni hålla på ett bra tag.

    Design: 8.5/10 Jämfört med övriga bezelmobiler är den sannolikt den glassigaste. Ges en spegelkänsla i och med chrome och hörnkanterna. Har en glansighet som faktiskt är till mobilens fördel. Materialet ser även dyrt ut.

    Ej testat kameran.
     
    Last edited: 2 sept 2017