Diskussion: Första intrycken / omdömen Huawei Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av bernard, 19 nov 2015.

  1. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jag, som flera andra har upplevt battery drain med detta bygge - det upphörde för min del efter någon vecka (har kört detta sen den släpptes till betatestarna) - dock så får jag skippa wifi på jobbet då accesspunkten där verkar vara en orsak till drain. Mina APs hemma funkar bra (ASUS AC66U och AC87U)

    Skjuta in en ota-zip är hyfsat enkelt (dock lever jag vid en prompt om dagarna) - steg för steg instruktionen finns i min signatur bl.a.

    När det gäller luren är jag nöjd, men den skulle kunna få ha mindre dödyta ovan och under skärmen så att den inte blev så hög.
     
    Connecting gillar detta.
  2. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Att gå vägen via beta-tjosan som fick den att ploppa ner direkt, kan man köra den vägen också, blir det likvärdigt zipen, eller hur ser du på det, ställer frågan för jag märker ju att du har koll.
     
  3. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Att gå via betan ger samma resultat, mindre meck med dator om man inte gillar det.

    Det är samma zip som installeras.
     
    Connecting gillar detta.
  4. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det pågår tydligen en ganska het diskussion om vilken version av Nougat man ska ha, den med M på slutet, som ex jag fick via beta-grejen, eller den med U på slutet, som verkar vara den man bör eller ska ha.

    Då det har varit smidigt och smärtfritt att vända sig till dig så fortsätter jag gärna med det, om det är okej. Bör jag se till att ta hem den med U på slutet, och isåfall hur tycker du att jag bör göra, invänta den(trist?) eller ta hem den på annat sätt (om det nu går?)

    Sedan tänke jag klargöra att jag vill roota den och det av den enkla anlednngen att det då tydligen ska ge bättre möjligheter att få ordning på ljudet, som i nuläget är lite brusigt eller säg inte helt bra, så förstår du mig iaf. Jag vill också roota den för jag hade väntat mig mer av min första Nexus, den är fantastisk där den är fantastiski, om man uttrycker sig så, men den har enligt mig en del små störande detlajer som sammantaget blir en irriterande faktor.

    Men jag reserverar mig, kan det vara jag som hade för stora förväntnngar, ex storleken var jag rent av orolig för, den har jag inte ens tänk på mer än att fan vad fräck och stor den är (som ett barn, typ) men jag vill köra den som min huvudlur vilket jag inte kan eller vill än med dessa gruskorn i skorna :)

    Nu frågar jag dig som om du äger Google, men det får du ta, men är det av betydelse hur man rootar, alltså vilken tillvägagångssätt man använder sig av, och vilket rekar du? För jag har för mig att din är root va? Vidare, målet med denna lilla root är att jag vill dels dse vad de ger luren i sig, se om man kan hantera ljudet bättre, samt om man då kan nyttja en recorder, vilket man inte kan nu. För där skulle din kunskap kunna vägleda mig, man kanske inte ens kan köra reecorders på Nexus oavsett root eller ej, isåfall inväntar jag Pixel eller ger bort den. Jag måste ha den funktionen i jobbet, men det vore ju ödets ironi att hitta en Android som man äntligen faller för, och så har den dessa skavanker. För det går inte att komma ifrån att Huawei har byggt den i de är inga globalt erkända hårdvarubyggare till topplurar.

    Sorry, men vad fan?
     
  5. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Het och het, klart man ska ha den som de släppt officiellt, dvs U. Jag körde med sideload för att åstadkomma det. Hur jag gör sideload står i min signatur. Filen går att hämta direkt hos Google.

    https://dl.google.com/dl/android/aosp/angler-ota-nrd90u-ff3f6b27.zip

    Roota har jag inte gjort sedan android 5 då jag inte haft något behov av det. Alla varianter av root numer gör att man måste mecka och fixa när det kommer uppdateringar.
     
  6. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Fick min Nexus 6P igår och satt och trixade och uppdaterade hela kvällen. Sitter just nu med Nougat och är extremt nöjd! Vilken telefon!

    Kommer från ca 4-5 år av Apple så det är lite nytt, men bara positivt.
     
    220volt och Donadoni gillar detta.
  7. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Kan tillägga att jag klämt på farsans Samsung S7 Edge, och enligt mig känns Nexus 6P redigare i handen och Nougat är ju så mycket bättre än det Samsung kör med sin egen UI.
     
  8. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Flyttat inlägget till problemtråden
     
    Last edited: 31 okt 2016
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Kommer skriva de intryck jag får varje dag.. skriver lite åt gången..

    Vi kan börja med de positiva.

    Jag tycker högtalarna är de bästa jag hört från en mobiltelefon, dom låter märkbart bättre än Axon 7 då ljudet har mer tyngd i sig.

    Bra Flyt med Oreo, trots gammal Snapdragon 820 processor (tror det är v.2.1 åtminstonde).

    Skärmen är bra, men adaptive display funktionen förstör kontrasten rätt rejällt.. men som det verkar behöver man ha på den då batteritiden inte är bra.

    Wifi hastigheten var imponerande.. då jag fått runt 63 mbit med min mate 8 och mate 7 så fick jag över 100 mbit med nexus 6p.
    Och lär bli ännu snabbare om jag lyckas få 802.11ac att funka med adhoc.


    Ja de negativa hittils..

    Stora Bezels. batteritiden..verkar på tok för dålig.. undrar varför ?
    Stora Bezels.. Fingertrycksläsaren är inte lika snabb som Huawies egna..

    Ja i det stora hela kan man summera att det är batteritiden som drar ner helhets omdömmet av mobilen.. då man ständigt får ha koll på batteriet.. den laddar förvisso rätt snabbt.
     
  10. tldroid

    tldroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S20+ 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S20+ 5G
    Oj va morronpigg du verkar vara :P

    Men Nexus 6p har snapdragon 810 ;)
    Screenshot_20170831-203740.png
     
  11. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 037

    MINA ENHETER

    810 har den (uppdaterade versionen men inte heller den är bra).

    Lade in Oreo och den är hopplöst slö även efter det efter att ha använt OP5 sedan den släpptes.
     
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Kör du Swiftkey?

    Jag upplever min telefon väldigt rapp. Ge det en dag ...
     
  13. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra att du verkat få ett defekt exemplar. Kanske kan gå att åberopa garantin? Min 6P är extremt rapp och tar alla uppgifter som slängs på den. Prestandan är verkligen på topp, och batteriet räcker för i snitt minst fem timmar SoT varje dag.
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Nexus 6p har kanske inte de snabbaste animationerna pga av snapdragon 810, men vad jag kan säga är att det är den mest laggfria android upplevelsen hittils, hela tiden konsekvent, aldrig lagg, inget microlagg.. vilket göra hela systemet känns robust.. allla andra telefoner jag provat kan hicka till ibland.. men animationerna här är alltid att räkna med.. vet inte hur mkt oreo har med det att göra.