Första intrycket ?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Ult, 17 dec 2010.

  1. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Tycker också ljudet är lite halvbudget!
    Jag kör Winamp och då blev ljudet lite bättre, men ändå ganska dålig ljudkvalitet imo.
     
  2. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Tycker du? Ofan. Eller ja, out of the box är det rätt kass, men testa Poweramp och fippla med dess EQ. Testa också att byta kernel till Voodoo ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=876132 ). Kör den själv denna blandning och är riktigt nöjd! Dessutom ordnas färgtemperaturen (om man vill, kom i håg att tanka Voodoo control app från Market för att justera) som Google införde iom 2.3.3.
     
  3. Ironflexx

    Ironflexx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Införskaffade en Nexus S igår, vet inte men de verkar som den redan funnits ett tag, men jag har tidigare haft HTC HD2 (Windows) och iPhone 4, så detta är första Androidluren jag har, resonerade så att jag tog en "ren" Android lur, som är garanterad uppdateringar osv.. å jag är faktiskt riktigt nöjd, allt flyter på suveränt, gillar att skärmen är lite svängd och tycker den känns ganska stabil för att vara gjord mestadels av plast. det gäller väl nu att lära sig använda android å veta vad man ska tanka ner för appar osv.

    men som sagt, grymt nöjd!
     
  4. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Börja med att förstå Widgets och att du kan göra precis vad du vill (tex byta ut Launchern, webläsaren (Opera Mobile rekommenderas!), tangentbord etc).

    Innan du gör för mycket skulle jag dock låst upp bootloadern och rootat. Du kanske inte känner dig redo för att greja med flashningar av roms, kernels osv, men när du låser upp bootloadern försvinner allt (både internt och på "sd-kortet"), vilket gör att det är en fördel att göra det i början. När man låser upp förlorar man tex savegames och programinställningar... överväg det de närmaste dagarna. Allt på sdkortet (musik, bilder, filmer etc) går såklart att backupa utan root, men programinställningar försvinner.

    Välkommen till friheten!
     
  5. Murmeldjuret

    Murmeldjuret Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte mig en Nexus S igår då jag lyckades tappa bort min SGS. Är mycket nöjd hittills. Känns mycket mera avskalat och cleant. Dock tycker jag inte telefonen ligger lika bra i handen, men det kanske är en vanesak.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  6. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    hej alla nexus ägare

    hur fungerar GPS på denna lur? tänker mest på att det är samsung som tillverkat den och att det var strul med SGS gps. Tänkte om jag skulle köpa en ska jag köra navigon någon som provat det på luren?
     
  7. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Har inte kört Navigon, men dock Google Navigation (finns "upplåst") och MyTracks samt Runkeeper. GPSen fungerar bra tycker jag. Har sprungit en del och den genar väldigt lite med Mytracks när jag tittar på kartan efteråt. Kanske ett oförutsett "hopp" på 20-30m en gång på ~5km. Bilnavigationen fungerar strålande.
    Ingenting underligt mao.
     
  8. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    efter läst denna tråd är jag väldigt skeptiskt till NS :( verkar som att den har samma problem som sgs :/

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=872865
     
  9. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

  10. Jaevlar

    Jaevlar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fick min Nexus S i förrgår, låste upp bootloadern/rootade och kör nu 2.3.4-romen med netarchy kernel. Nexusen ersatte min gamla trotjänare, Hero.

    Sjukt nöjd! Och jag är så nöjd med stock-android (körde förvisso elelinux-stock romar på Heron). Känns som ett kap i och med att jag fick den för 2999kr @ CDON :)
     
    otto gillar detta.
  11. sEbbo

    sEbbo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 7
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Platta:
    Apple iPad Pro 13"
    Har nu haft min Nexus S ett par dagar och jag kan bara säga.. wow vilken mobil! Hade tidigare en Galaxy S och har far och 2 kompisar har Galaxy S2 men kvalitétskänslan i Nexusen tar inte ens S2an. Att telefonen är speciellt kurvad gör den ännu skönare än alla HTC enheter jag testat hittills, den ligger liksom perfekt i handen.

    Det enda negativa jag märkt med den här telefonen jämfört med Galaxy S är att svärtan är sämre då jag har versionen med S-LCD-skärm men i kompensation får man teoretiskt högre upplösning då man slipper pentile-problem.

    Batteritiden inbillar jag mig är mycket bättre än på Galaxy S även om batterier är lika stort. Kanske är det ingen inbillning utan att en ren Androidversion helt enkelt drar mindre än de skräddarsydda ROMarna som telefontillverkare annars brukar skicka med.

    Kan iallafall starkt rekommendera denna lur.
     
  12. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick min Nexus S idag, ett stort problem. Hur låser man upp bootloadern?

    Har tankat ner Android SDK osv, men jag måste ju vara tekniskt handikappad. Får den inte att hitta min telefon.. Om någon har någon steg-för-steg guide så vore det ett plus.


    Edit: Kanske skulle mitt inlägg varit någon annanstans, men blev så frustrerad då jag inte lyckas med upplåsningen.
     
    Last edited: 15 aug 2011
  13. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Jag antar att din enhet inte listas med namn och serienummer när du, i tools-mappen (Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools), exekverar fastboot devices?

    Genomför det som står angivet i denna post för att få ordning på drivrutinerna.
     
  14. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

  15. Yuso

    Yuso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Köpte mig en O2X igår, och var inte nöjd för fem öre.
    Den pajade med en gång. Så jag bytte dyngan mot en Nexus S.

    UNDERBAR telefon, och tycker inte alls den känns plastig.
    Kanon helt enkelt!
     
  16. foto65

    foto65 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 7
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tab A 10.5
    ROM:
    Stock
    Fick hem min Nexus S igår och måste bara säga vilken sjukt underbar telefon det är,den kör 4.0.4 så när den någon gång får jelly bean så är det nog min livskamrat tills den ger upp.. :)
     
  17. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Använder faktiskt min än. Den sitter det jobbnumret i. Helt klart gångbar än.
     
  18. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag älskar formatet på Nexus S. Och skärmen ...till den milda grad att jag testade en GN snabbt och lämnade tillbaka och kör gamla bettan tills nya nexus kommer. Och nu får man också Jelly Bean ♥