Frågor om uppdateringar

Diskussion i 'Google Nexus Allmänt' startad av Droid55, 28 okt 2012.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Är det Samsung som ansvarar för mjukvarusläppen till svenska Nexus S och Galaxy Nexus?

    Anledningen till min fråga är för att en sa att han inte tänker köpa Nexus 4 eftersom LG är dåliga på uppdatera. Jag sa att det problemet inte uppstår när Google sköter uppdateringarna, och fick då till svar att Samsung ansvarar för uppdateringarna och att det lär bli samma med LG. Han löste det genom att formatera om telefonen och göra den amerikansk.

    Kommer LG ansvara för mjukvarusläppen till svenska Nexus 4? Hur mycket tror ni att det kommer att påverka uppdateringarna?

    Hur gör ni som har Nexus One, Nexus S eller Galaxy Nexus nu? Är telefonen på svenska eller amerikanska?
     
  2. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Förhoppningsvis väljer LG en annan väg än Samsung, och låter Google sköta mjukvaran, även utanför USA.

    (Men om det fungerar likadant för LG Nexus som det gör för Samsung Nexus nu så skulle inte det påverka mitt val.)
     
  3. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Väljer lg? Nu har du fått det bakvänt. Google bad Samsung sverigeanpassa uppdateringen.
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Hoppas att Google inte har bett LG också. Om Samsung inte är tillräckligt snabba lär LG inte vara bättre om jag ska tro på folks erfarenheter av LG.
     
  5. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Det är en utvecklarlur, den är i stort sett till för att rootas. Gör det så fort du får den sen gör du bara motsvarande som alla gjorde med Galaxy nexusen. Byt romversion till den "internationella" problemet löst. :)
     
  6. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Nexus S får uppdateringarna direkt från Google, bara svenska galaxy nexus som Samsung blandar sig i.
     
  7. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Google bad samsung... Samsung har inte blandat sig i något.