Framtida möjligheter med S5?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Snowman, 23 nov 2014.

  1. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag är på jakt efter ny telefon och har tittat igen en hel del olka. Jag har idag en Samsung S3 LTE som jag fortfarande är väldigt nöjd med men problemet med stabil rom till telefonen är ett STORT problem annars hade jag haft den iallafall 1 år till. Anledningen till att det är svårt med roms till S3 LTE är att vad jag förstått så har inte Samsung släppt mjukvaran fri och dessutom så måste man trigga knox för att ens installera någon halvtaskig rom.

    Så frågan är hur det ligger till med S5:an? Har samsung släppt någon öppen mjukvara? Finns det stabila roms? Kan man tänka sig se custom roms som är baserade på nyare versioner av Android även när Samsung slutar ge ut mer uppdateringar? Hur är det med knox? Såg någon tråd där man kunde låsa upp utan att trigga knox? Stämmer det fortfarande även om man har telefon efter Juni?
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Kortfattat, nej Samsung släpper ingen "öppen" mjukvara. Varför skulle dom göra det?
     
  3. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tråkigt, har läst om andra tillverkar som gör det ju? Tyckte till och med de skrev på xda forumet att även Samsung gjorde det men det lät lite väl bra för att vara sant.