Fråga: Frispel med Lollipop, alla bilder borta...

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Fairlane, 28 jan 2015.

  1. Fairlane

    Fairlane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Häromdagen tryckte jag in 5.0.1 (OTA) i hopp om att den skulle lira bra. Installationen gick bra och jag var nöjd, tills jag kom till jobbet några timmar senare och upptäckte att batteriet var nästan slut (18% istället för normalt 70% efter samma resa med KitKat). Jag försökte ladda telefonen, men batterienivån sjönk, trots att den tyckte laddaren var ansluten.

    Desperat försökte jag få tillbaks KitKat igen. Jag har aldrig tidigare gjort sådana här saker, så det var mycket google som gällde.
    Jag hittade en image (Hammerhead) som jag tolkade som att det skulle vara 4.4.4, och "Minimal ADB och Fastboot". Dumt nog gjorde jag ingen backup av bilder etc innan, stressad som jag var av att batterinivån bara sjönk.

    Jag lyckades låsa upp bootloadern och det verkade som att den flashade på en ny rom när jag körde flash-all. Döm av min förvåning när telefonen sen startade med 5.0.1 igen, dock utan appar, utan bilder, utan något egentligen. Dock, så drar batteriet inte ur alls på samma sätt längre utan det verkar funka bra.

    Nu till frågan: Är jag helt rökt på alla bilder och filmer? Rent teoretiskt så bör det ju ligga kvar en massa bilder på minnesarean, men utan pekare (några kan såklart blivit överskrivna, men kan jag rädda några så är det bättre än ingen). Är det möjligt att rädda något tror ni eller är det bara att bita i det sura äpplet?

    Och nej, jag har inte synkat alla bilder till Google...
     
  2. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Flashade du på en stock image har den rensat telefonen åt dig vilket dessutom ändå sker när du låser upp den så det som låg på luren får du tyvärr inte tillbaka.
     
    jnsson gillar detta.