Fråga: Full-Android smartklocka

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av snej81, 9 jan 2018.

  1. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Hej!

    Jag är ute efter en smartklocka främst för löpning, kommer att använda den dagtid också men då kommer den att vara mestadels standby. Mitt första spår är en Polar M600 med AW 2.0 men nu har jag även börjat spana på full-android klockor från Kina med fördelen att kunna köra vanliga appar samt att inte behöva para klockan med mobilen.

    Nackdelen med dessa klockor verkar dock vara batteritiden, att vanliga Androidappar inte är anpassade för små runda displayer och således kan fungera sämre/inte alls. Dessutom misstänker jag att kvalitén överlag är betydligt sämre med tanke på priset och att de kommer just från Kina (fördomar).

    Jag har läst några trådar här i forumet som har varit riktigt intressanta, men efterfrågar nu mer information från er som har eller har haft en sådan här klocka och framförallt om någon har använt den för träning som har koll på hur GPS, pulsmätare och batteri fungerar under dessa förhållanden.

    Appar som jag specifikt skulle vilja kunna köra på klockan är; Strava, Storytel, Messenger (FB), E-post.

    Tacksam för svar!