Fråga: Funderar på att skaffa en Xperia P

Diskussion i 'Xperia P' startad av IronMaiden, 21 okt 2012.

  1. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hallå, sitter här och funderar på att skaffa mig en Xperia P då jag inte trivs med min LG Optimus 4X då jag faktiskt har börjat sakna sony för sitt gränssnitt, utseende osv. Men hade en Sony Xperia S ifrån början men kvaliten på den kändes sådär, men hur känns kvaliten på eran Xperia P då den är gjord i aluminium, känns det bra, stabilt, inget glapp och sådär? Sedan hur har erat batteri blivit nu efter ett tag för i början är inga batteri bra.
     
  2. setras

    setras Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Platta:
    iPad 10.2, 7th gen.
    Chassiet var en av de största anledningarna till att jag valde telefonen, och jag är riktigt nöjd. Det känns att det är kvalitet och inte nåt plastskit man håller i handen. Har tappat telefonen i golvet ett antal gånger och enda som hänt är ett litet märke då den träffade på en betongkant i Julas omklädningsrum...
    Batteriet laddar jag en gång om dagen, sen om det blir mitt på dagen eller på kvällen/natten är direkt relaterat till hur mycket man leker och spelar. Idag har jag knappt ens hunnit kolla på telefonen och har då 75%, hade kvar runt 93% i morse då jag lämnade lägenheten vid sju och kom hem strax före 16.30.
     
  3. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd. Har haft min sedan i juni. (Så när som på att sony släppte en uppdatering som gjorde att telefonen tappade all mottagning i perioder och samtliga samtal bröts.. att det sedan tog dem över en månad att fixa detta gjorde inte saken bättre. Men nu är det löst och jag är nöjd med min P)

    Just nu är min telefon nere på 38% jag tog bort den från laddningen kl 05:45 i morse och klockan är nu 21. Jag har gjort tre samtal på ett par minuter var. Kört spotify nästan tre timmar och en tränings app med gps i 60min. surfat lite, läst några mail, kollat fb. Tycker att batteritiden är klart godkänd.

    Byggkvaliten är god, men rätt hal, det känns som man ska tappa den för att den är så hal. Har tappat min i ett par gånger i asfalt, men precis som setras skriver så har det bara blivit små revor i ramen. Min telefon ser i stort sätt hel ut fortfarande. Men jag skulle tro att det ändå inte är att rekommendera att tappa den i backen ofta ;-)

    Hur som helst. Jag kan helt klart rekommendera en P.
     
  4. VikingLeif

    VikingLeif Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min sedan igår och uppdaterat till ICS 4.0.4 just nu. Verkar flyta på snabbt än så länge. Skärmen är skarp och storleken är lagom för mitt behov.

    Jag ville först helst ha en telefon med plats för minneskort, men insåg till slut att jag troligtvis kommer att klara mig rätt så länge med de lite över 11 gb som är tillgängliga för mig i P inbyggda minne.

    Hade först beställt en ARC S, men så läste jag här om att det kunde bli trångt med plats för appar, så därför ombestämde jag mig.

    Nu ska jag se om jag kan ordna en bra lösning så att de bilder jag tagit under dagen automatiskt överförs till min dator via wifi.
    Någon som har ett tips?
     
    Last edited: 25 okt 2012
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Skaffa dig ett konto på dropbox.com eller box.com(där du för övrigt får 50GB eftersom du har en Sony mobil).
    Sedan så laddar du hem valfri app som klarar av att synca mot dessa och ställer in så att den skall överföra bilderna när du har tillgång till WiFi.
     
    VikingLeif gillar detta.
  6. KarlssonSwe

    KarlssonSwe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  7. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Du kan ställa in på Dropbox att bilderna laddas upp från mobilen till kontot automatiskt när du har wifi, blir du värvad av någon så får du 500mb minne (jag kan skicka en inbjudan om du vill). Enligt mig är Dropbox ovärderlig, hade jag bättre ekonomi hade jag haft månadsabonnemang

    Skickad via Tapatalk
     
  8. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

  9. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Hur gör man för att få det? Har en Xperia S.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  10. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Om du syftar på box erbjudandet så har jag för mig att det räckte att logga in via deras app. Men har du inget konto sedan tidigare så kan du ta det säkra och registrera ett genom appen. Har för mig att erbjudandet gällde året ut.

    Skickat från min Xperia P
     
  11. VikingLeif

    VikingLeif Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Box erbjudandet fungerade för mig. Först skapade jag ett konto på box.com, sen installerade jag box app. från Google Play. Loggade in och där finns nu 50GB utrymme.
    Ska jämföra med dropbox nu och se hur jag bäst kan ha nytta av det.
     
  12. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Nackdelen med Box är att filerna som man laddar upp får inte vara större än 100MB, vilket var det som gjorde att jag inte fastnade för Box, har man filmat lite så är de filerna oftast för stora
    Tycker de kunde ha varit lite generösare och låtit filerna vara max 500MB stora åtminstone, så jag använder hellre Dropbox
     
  13. Jelzin

    Jelzin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag vill flagga för två saker avseende Xperia P. Har ägt min i cirka 15 dagar.

    Dels tycker jag att telefonen lätt blir väldigt hal, förmodligen på grund av metallbaksidan. Har inte tappat den ännu men jag har varit nära ett par gånger.

    Det andra är den avtagbara plast"hakan" i nedkant på telefonen. Min har i princip från början haft en ganska dålig passform, och när jag tar i den eller byter grepp om telefonen så knarrar det en del från denna plastdel. En skitsak kan tyckas, men jag tycker inte att det är särskilt tilltalande eller imponerande. Särskilt inte då övriga delar av telefonen känns och andas kvalitet.

    I övrigt tycker jag att den känns snabb. SMS, surf och app-körningar flyter otroligt mycket bättre än på min gamla Xperia Ray. Jag saknar fortfarande Ray:ens storlek dock.
     
  14. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar! Det blir nog att införskaffa mig en sådan trevlig sak :)

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  15. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

  16. larsolof

    larsolof Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur man kan separera aviseringar och ringvolymen? Går inte på ICS:)
     
  17. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  18. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  19. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Hittar fan ingen mobil jag gillar men Xperia P lockar mig en del, bland annat pga White Magic-teknologin. Läste dock i ett omdöme att P har dålig GPS. Stämmer det och på vilket vis är den dålig? Seg, missvisande eller nåt annat?

    Eftersom jag spelar Turf är det extra viktigt att mobilen har bra GPS. ;)
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Hade inga större problem när jag hade P tidigare. Men visst märker jag skillnad i hur snabbt den låste mot satelliterna jämfört mot V och nu Z men det beror nog mer på att P till skillnad från V och Z saknar stöd för GLONASS.

    Sent OTA using TapaTalk