Funderingar inför köp av ny telefon.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pippen1001, 29 jul 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Så häromdagarna tappade jag min nexus 5 och skärmen sprack helt, den går fortfarande att använda men upplevelsen är inte det samma. Jag har funderat på en ny telefon ett tag ändå så det känns som att det är rätt tid att göra så nu.

    Däremot så vet jag inte riktigt vad jag letar efter, jag är inte särkilt kräsen, utan dom krav jag har är att telefonen inte har mindre batteri än min n5:a då jag tycker att den har lite kort levnadstid. Den nya får inte vara långsammare än min n5:a, den måste kunna gå att byta rom på relativt lätt, ifall man får för sig att det behövs. Den får inte kosta mer än typ 3500 kanske 4k om upplevelsen förbättras märkbart. Ett annat krav jag har är att den har trådlös laddning, då jag lägger min telefon på plattan direkt när jag kommer hem och tycker det är oerhört smidigt. Bryr mig inte alls om sd kort plats etc.16gb minne räcker gott och väl för mig.

    Jag kollade på One plus Two, men har blivit besviken på den då den saknar trådlös laddning. Kollade lite på LG G3 men inte tillräckligt för att veta om det är en telefon jag skulle vara nöjd med. Vad finns det mer för kinesiska prisvärda mobiler som man kan ta sig en titt på?

    TL:dR
    Större batteri än N5
    Snabbare än N5
    pris runt 3-4k
    Trådlös laddning
    16gb räcker
     
    Last edited: 29 jul 2015
  2. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Oneplus Two, mest prisvärda för pengarna. Visst den saknar Qi laddning men har usb C så är åtminstone lätt att stoppa i laddsladden.
     
    jnsson gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.