Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Hej, registrerade mig här bara för att kunna lämna och få svar på några frågor själv.

    Väntar själv på en Galaxy Note II 4G (4G = LTE). Telia började sälja Note II LTE (alltså 4G) för 10 dagar sedan. Om de börjat leverera än bryr jag mig inte om då Tele2 har fördelaktigare priser och avtal.

    Ringde Tele2 igår (chattade inte med dem för de kan allt som oftast inte svara på den avdelningen utan hänvisar ändå bara att man ska ringa Tele2 kundtjänst istället) och kundtjänst sa att även Tele2 kommer sälja 4G-versionen av Galaxy Note II.

    De vet dock inte när den kommer in men info lämnas på hemsidan. Så det är vad man har att gå på i dagsläget och känns okej ändå. Av konkurrensskäl och prissättning går de aldrig ut med något annat på förhand. För några veckor sedan ville de inte ens svara på om de ens skulle sälja 4G-versionen - men det är ju självklart att de kommer göra det eftersom alla operatörer vill binda upp flest användare till de nya 4G-nätet så snart som möjligt.

    För 10 dagar sedan gömde Telia undan sin 4G-version på hemsidan och den gick endast att hitta vid manuell sökning på hemsidan. Ser att den ligger öppet även i butiken nu.

    Känns som att det är värt att vänta lite och se på vilken prisnivå Tele2 kommer lägga sig. Om man tittar i Tele2s butik så tar de i alla fall exakt samma pris (om man väljer 4G-abonnemang) för både Galaxy SIII och Galaxy SIII 4G. Troligtvis väljer man att göra samma med Galaxy Note II 4G. Men väljer man 4G-versionen så kommer man inte troligtvis inte kunna välja ett abonnemang som "Tele2 Kompis" (är ju billigast) utan tvingas välja 4G-abonnemang.

    Jag är egentligen nöjd med ett 3G abonnemang men vill ha den allra bästa Note-versionen (alltså 4G), så jag får väl finna mig i att välja 4G-abonnemang sedan... :-) Huvudsaken är att man har en framtidssäkrad mobil. Fan vad jag längtar...
     
    Last edited: 25 okt 2012
    andersemanuel gillar detta.
  2. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    För er som är intresserade av att beställa från Telia: Mitt leveransdatum är uppskjutet ännu en gång: 2012-11-01.
     
  3. Kurgan

    Kurgan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 256GB
    Telefon 2:
    Samsung Note 8
    Samma här. Mitt leveransdatum blir framflyttat en dag i taget. Nu 2012-10-31.
    Kollar man beställningssidan står det i Lager och beräknad levereras 2012-10-31.

    Irriterar mig mest på att statusen är "I lager" med 2 gröna pluppar.
    Undrar vad statusen är när det har den i lager?
     
    andersemanuel gillar detta.
  4. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte kännt denna frustationen tidigare när jag har gått och väntat på att en telefon ska släppas av operatörerna. Det känns som att den finns och är ute men att dom bara segar på det.

    Varför kan man inte förbeställa den på halebop när man kan beställa xperia V som ska släppas långt senare (V48)?
     
  5. Zonox

    Zonox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Note pro 12.1
    Är det fakta nu att note 2 LTE har släppts eller är jag trög?
    vill ha denna luren asap, tidigare varit kund hos telia men lär nu byta till telenor bara för att testa någonting annat,bosat i karlstad och ambulerar över hela värmland,dalsland och även andra delar av sverige men i huvudsak i värmland..
    tips och trix är välkomna för att få min lte ASAP
     
  6. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vill inte vara otrevlig Zonox, men tvingas tyvärr bekräfta att du är lite trög just nu. Men det är förhoppningsvis bara tillfälligt. Kolla t.ex inläggen här ovan eller på Telias hemsida.

    Det står flera gånger här att Note II LTE är släppt och att den preliminärt börjar levereras vecka 44, dvs i nästa vecka enligt Telia.

    Orkar du härda ut en vecka till eller en 10 dagar så kommer även 4G-versionen hos Tele2 men till fördelaktigare pris. Telenor och Tre har tyvärr sämsta utbuden av mobiltelefoner.

    Hos Telenor är inte ens 3G-versionen av Note II del av ordinarie sortiment. I dagsläget har de bara en enda modell av Samsungs alla mobiler. Telenor är efter Tre de operatörer som har sämst utbud av nya mobiltelefonmodeller till sina kunder.
    Telia och Tele2 har de absolut största och uppdaterar sina sortiment dagligen.
     
    Zonox gillar detta.
  7. Kurgan

    Kurgan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 256GB
    Telefon 2:
    Samsung Note 8
    Fick Prel leveransatum 2012-11-20 på min order nu (Telia)
     
    Last edited: 26 okt 2012
  8. scurb

    scurb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad tycker ni - är det värt att vänta på LTE-versionen eller skall man plocka en note2 direkt?

    /Patrik
     
  9. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hade 4G versionen av Note 2 funnits i affären så hade jag köpt den, men eftersom den fanns inte så köpte jag 3G modelen, och är mycket nöjd med den, sen om man tänker efter så är 4G nytt med barnsjukdomar och allt möjligt, så nog valde jag rätt föredrar stabilitet framför osäker 4G.
     
  10. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tycker du ska försöka ha lite is i magen. Fyll på med en mugg is och låt den sakta smälta, så blir det lättare att härda ut. Det är kul på sitt sätt att få vänta. Känns som Julafton för vuxna på något sätt. Man blir nästan som ett litet barn igen. Fast det är inte så konstigt, vilken grym enhet...

    Det är så lätt att man bara svävar iväg och köper en 3G-version bara för att man vill ha mobilen nu. På studs. Direkt. Man får ju den känslan och suget inom sig när man ser drömmobilen man alltid längtat efter.

    Men vad gör det om två veckor att man fått vänta lite när både Telia och Tele2 har 4G inne och börjar skeppa ut dem. Jag vet i alla fall att jag skulle ångra mig grymt då.

    Jag surfar gärna på 3G-nätet tillsvidare på de platser som 4G saknas. Men jag vill i alla fall att mobilen är 4g-säkrad, så man vet att den är framtidssäkrad och verkligen har "det". För jag kommer inte köpa en ny mobil de närmaste två, tre åren därefter. Den här enheten kommer ha allt jag längtat efter och det har jag väntat på i tio år. Så jag kan vänta en vecka eller två till. ÄNNU roligare att äntligen hålla sin nya 4G-version i handen sedan och njuta av den varenda dag därefter.
     
  11. Robbson

    Robbson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Du är helt inne på min linje. Mig gör det inget att den kommer lite senare! Dock hoppas jag den kommer innan 30/11 för då åker jag utomlands ett tag och det hade varit gött att ha med något på planet och semestern att pilla på förutom frugan för det blir så enformigt i slutändan.
     
    SweSonny gillar detta.
  12. scurb

    scurb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ställer mig i linje - håller med och avvaktar 4G!

    /Patrik
     
  13. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    WTF mitt datum är ändrat till samma. Det var ju lite tråkigt, hoppades på nästa vecka..
    Aja då kan man ju kolla andra ställen också som kanske hinner få in den samtidigt.
     
  14. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    2012-11-21 står det på min beställning. Nåja, bara att vänta då.
     
  15. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Ringde Telia för att höra vad som händer och jag får svaret att den är skickad och ligger på mitt utlämningsställe! Den ska gå att hämta idag. Blev skapligt förvånad... :)
     
  16. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    För 10 min sen så fanns det en reklambild på tele2:s första sida om att förboka Note 2 och få HBO 6 mån. Men klickade på den i mobilens browser och kom till S3an. Nu finns inte reklamen kvar. Kommer kanske tillbaks snart..
     
    SweSonny gillar detta.
  17. wilner

    wilner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick också 20 november idag, men då kanske det finns hopp! :)
     
  18. T Boone Pickens

    T Boone Pickens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag var "först" enl Telias K-tjänst att beställa SMS-avisering om att GT-N7105 fanns till försäljning. Jag sade upp mitt tre abonemang och bad om portering två timmar efter att SMS-aviseringen väl kom.

    Skrev på Telias avtal och skickade in det och bad om SMS-avisering om allt som hände i ärendet ( ska iväg på längre resa och vill gärna ha telefonen med mej och kan i princip själv bestämma avresedatum...) och fick ett första leveransdatum satt till 2012-10-25.

    Inget händer och jag kontaktar K-tjänst 2012-10-25 som säger att min order avaktiverats pga att tre motsagt sej porteringen. Vid snabb koll hos tre så har de dock godkänt porteringen...

    Det framgår inte riktigt i kontakten med Telia vad som egentligen har hänt men tålmodig som man är går jag med på att göra en ny beställning. När detta är klart säger K-tjänst att "Vi ska göra allt för att kompensera dej genom att i alla fall snabba på din leverans. (Ungefär)" " Du har telefonen nästa vecka ". Alltså 29/10 - 2/11. På Telia orderstatus står det leverans 2012-10-31. Tills idag på fm... Nu står det prel leverans 2012-11-20...

    Hå hå jaja, tips till K-tjänst:

    Lova aldrig mer än ni kan hålla.:sealed:
     
  19. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Kör lite speedtest med 4g så vi får se vad du kommer upp i för hastigheter!
     
  20. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Det där låter ju skumt.. Det är 4G versionen eller? Du får gärna säga till när du fått den.

    Jag ringde telia också nu och då fick jag vänta en stund medan hon pratade med lagret. Dom har inte fått in några än enligt henne och leveransen är försenad. Enligt henne så ska jag va bland dom första som får den.

    Men man vet aldrig vad man ska tro när kundtjänst folk pratar..