Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Mmm, ringde igen och den jag pratade med nu sa att den inte alls är skickad. Dom verkar ju inte ha så bra koll överlag. Nu avvaktar jag och ser vad som händer.
     
  2. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ju fler som förhandsbokar Note II 4G hos Telia, destå snabbare för oss andra som avvaktar 4G-modellen hos Tele2 istället. Så boka upp er snabbast möjligast hos Telia, de verkar vara bra på att leverera som vanligt. Eller rättare sagt, jag menar boka upp nya förlängningar på avtalen, så inte Tele2 snor kunderna.

    Nej, skämt å sido... :-) Tycker det är schysstare av Tele2 att lägga ut varorna när de är säkra på att kunna leverera dem. Man ser ju kund efter kund här som är frustrerade och ständigt får nya besked av Telia. Bryt förlängningen pga avtalsbrott om de inte levererar som de lovar. Det är så lätt att lova vitt och brett, lägga ut nya produkter - men de ska ju levereras på utsatt tid också. Annars förlorar ju bara kunden och hade kunnat välja Tele2 från första början istället.

    Så fort jag ser att Tele2 fått in Galaxy Note II 4G till försäljning, så är det bara att ringa upp kundtjänst (inte chatta, de hänvisar ändå bara att man ska ringa) och höra efter om den har kommit in i deras butiker också. Och jag ska posta det här direkt också, för det verkar vara många som längtar efter 4G-versionen.

    Sedan iväg (som om man hade en raket i baken *zoom*) direkt till första bästa butik och lägga vantarna på en fabriksny direkt ur första leverans. Så slipper man vänta via interna kösystem i webbutiker och snigelpost ovanpå det. Är inte det en bra plan?! :-)

    För en sak är säker; -så fort Galaxy Note II 4G finns i Tele2s butiker, så kommer den ta slut på nolltid. Värre än iPhone. Därefter är det 3-4 veckors väntan igen på ny global leverans från Samsung.

    Sist jag gick förbi en butik med ett släpp av en populär mobil var det full kalabalik inne i butiken.
    Råkade kolla in genom entrén och såg två brudar som drog varann i håret, gick i närkamp och skrek efter mobil. I bakgrunden flög ett lösryckt huvud från en tant förbi. Minns att jag tänkte att "nej, det här är bara too much". Då hör jag plötsligt hur butiksfönstret krossas, vänder mig om och ser hur en koreansk brud - som i slowmotion - flyger med ryggen ut genom butiksfönstret och landar utanför. Hon bara reste sig upp och skrek på koreanska "Jag SKA ha den mobilen bitch!" och sedan borstade av sig och sprang in igen. Därefter kom en kille precis ut ur kalabaliken i butiken. Ett andra huvud flög i bakgrunden, denna gången från den koreanska brudens syrra. Killen såg kanske lite tilltuffsad och vimmelkantig ut, men han såg åtminstone nöjd ut. Ett brett leende på läpparna, ungefär som om han tänkte: "-Segerns sötma känner inget pris." Och han kommer vara jag nästa gång.

    Nu är den här, kära vänner.
    Länk till Tele2s webbutik och
    -SAMSUNG GALAXY NOTE II 4G LTE.....!!

    http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-note-ii-4g?

    Telia är ännu så länge billigare. Hör genast efter med Tele2 kundservice om priset på denna enhet kommer sjunka när det är dags för leverans. Upplys Tele2 om att Telia är billigare i abonnemang. Tele2 ska alltid vara billigare, annars är något fel i världen. Kan bero på att den just lagts upp...
     
    Last edited: 26 okt 2012
  3. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu är den här, kära vänner.
    Länk till Tele2s webbutik och
    -SAMSUNG GALAXY NOTE II 4G LTE.....!!

    http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-note-ii-4g?

    Telia är ännu så länge billigare. Hör efter med Tele2 kundservice om priset på denna enhet kommer sjunka när det är dags för leverans. Upplys Tele2 om att Telia är billigare i abonnemang. Tele2 ska alltid vara samma eller billigare, annars är något fel i världen. Kan bero på att den just lagts upp (Tele2 Abonnemang Låg: 389.-/mån 24 mån Inläggets datum)
     
    Last edited: 26 okt 2012
  4. silfver

    silfver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Är det felskrivet på tele2s hemsida eller kommer 4g bara med
    1,4ghz processorhastighet medans 3g har 1,6?
     
    SweSonny gillar detta.
  5. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tackar! La en beställning hos tele2 också så får vi se vilka som skickar först. Står 1-2 veckor. Kontantpriset är samma iallafall.

    Står även att den bara har 900mhz LTE frekvensen men inte 800mhz precia som s3an. Men det kan ju vara felaktigt.
     
    SweSonny gillar detta.
  6. T Boone Pickens

    T Boone Pickens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Från Telias hemsida:Samsung Galaxy Note II 4G är mobiltelefonen med ett lite större format och mycket större möjligheter. Den högupplösta 5,5-tums OLED skärmen, processorn på 1,6 GHz och fyra kärnor och senaste operativsystemet från Android gör att du kommer att kunna uträtta mer än någonsin tidigare.
     
    SweSonny och silfver gillar detta.
  7. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej T Boone,

    Det är antagligen bara felskrivet på Tele2s hemsida. 4G kräver lite extra power. Kolla Samsungs hemsida för förstahandsuppgifter. Ska kolla själv imorron. Bra påpekande!
     
  8. sorr

    sorr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har beställt från Tele2 igår. betalar kontant. Jävla dyr telefon..
    Får testa hastigheten på 4G när det kommer då.
     
  9. drewN

    drewN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    746
    Mottagna gillanden:
    451
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Telefon 3:
    LG G4
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Används enbart för utveckling
    Ingen som vill byta sin 4g mot en 3g? ;)

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  10. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    -Inte jag! :-)
     
  11. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    SweSonny gillar detta.
  12. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Sett hans post förut men lyssnade inte på vad han egentligen sa. 25% reduction..? Hmm...
    Men vad kan det bero på i såna fall? Någon som vet? Kanske är det själva 4G-nätet som saktar ner enheternas over all performance? Är ingen expert på sånt här men kanske någon som jobbar med själva datanäten kan förklara. Gäller samma sak för t.ex 4G-versionen av Galaxy SIII? Det låter jättefisigt, 25% är ju svinmycket. Men jag kommer köpa 4G-versionen ändå.
     
  13. Robbson

    Robbson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  14. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Tror inte det är så mycket att lita på. Det ska ju vara samma hårvara förutom LTE-funktionaliteten. Man vet ju inte hur dom gjort benchmarket i videon, bara kört, eller kollat om processer körs osv? Han börjar ju att säga att han har festat lite för hårt, inte så seriöst intryck.

    En kommentar från den videon: "Were any background applications running? This seems bizarre since in Korea the have the LTE version and it gets the same sort of benchmarks as the Note 2 International. I think that it might just be an early model since this was more than 1 month ago, and some software updates might have fixed the issue."

    Här är exempel på en Note 2 LTE, en koreansk variant:
    https://www.youtube.com/watch?v=LHh6WHynTjc&list=PLltROt_4e2uBUEIu3ZvJNAmcEd8tRUZac&index=42&feature=plpp_video

    Så om dom inte bytt hårdvara för den europeiska varianten så verkar det mycket konstigt att det skulle vara skillnader i benchmark.
     
    SweSonny och Robbson gillar detta.
  15. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Det enda som bör vara skillnad är att 4G-varianten får sämre batteritid jämfört med 3G. Så det är upp till användaren att välja. I och med att 4G kör 2600Mhz så drar den mycket mer energi för samma räckvidd som 3G.
     
  16. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Det var en snubbe på xda som fick snarlika benchmark som han i videon och det visade sig att han hade energisparläge på, mef den av fick han lika resultat som 3g modellen

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    SweSonny gillar detta.
  17. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Instämmer, bra post.
     
  18. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    2600MHz är väl det lilla i sammanhanget? Jag får ta och söka lite på ämnet... Det är väl det ökande antalat hopp mellan näten som är den riktiga energi tjuven hade man trott...
     
  19. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Ju högre frekvens desto högre bandbredd, dock minskar räckvidden. Dels så krävs det fler hopp mellan stationer, eftersom antalet måste öka för att ha samma täckning.
     
  20. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blir det samma grej med hastigheterna på 4g som med 3g? Det vill säga att man köper 16mbit, men får ut 0,5 mbit som max i bredbandskollen