Galaxy R för 2999:-, bra pris?

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av jThure, 6 jan 2012.

  1. jThure

    jThure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har börjat titta på en ny telefon nu när min blade gav upp. Var inne på en Arc S, men efter lite letande stötte jag på denna telefon. Själv tycker jag denna Galaxy R för 2999kr verkar som ett riktigt kap. Ändå befann den sig lite i skymundan. Har aldrig hört talas om den, inte särskilt mycket uppmärksamhet om den på prisjakt och den finns inte med på samsungs egna produktlista.

    Så vad är grejen, vad är nackdelarna med denna telefon? Eller är den ett verkligt kap? Kan man lita på att den hålls uppdaterad och hur är mjukvaran för övrigt? Inte buggig eller så?

    EDIT: Förmodade nu att Galaxy Z och R är ett exakt samma telefon, detta stämmer va?
     
    Last edited: 6 jan 2012
  2. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Japp, Z och R är en och samma telefon. Jag köpte min för ca. 4300 spänn i oktober, och jag tycker att den utan tvekan är prisvärd. Jag har inte haft några hårdvaru-relaterade problem än så länge. 2999 sek för en riktigt solid och rapp mobil! Personligen tycker jag att det är ett jävligt bra pris!

    Men om du tänker leka lite grann med root, custom roms osv. så måste jag avråda köpet då den är inte populäraste modellen bland devs för nuvarande. Eftermarknad utveckling är i sin tillblivelse fas. Men inom några månader....vem vet.
     
    Last edited: 6 jan 2012
  3. jThure

    jThure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har surfat runt en del nu och läst om telefonen och måste säga att jag blivit riktigt sugen på att dra iväg en beställning. För precis som du säger, är priset väldigt tilltalande. Tänker nog bara försöka hålla mig och se vad som visas upp CES nästa vecka.

    Som sagt så hade jag en ZTE Blade innan vilken jag rootade och körde diverse olika romar på, men det var mer av anledningen att det behövdes då den var alldeles för klen i stockutförande.

    Så, så länge det inte är några problem med Samsungs mjukvara spelar omfattningen i användarutvecklingen inte någon större roll. För vad jag förstått så fungerar den bra? Till skillnad från Optimus 2X, vilken jag också tittat på, där man mer eller mindre är beroende av användarutvecklade lösningar.
     
  4. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jajamen, inga irriterande buggar på mjukvaran. I Sverige har vi originellt 2.3.4, men jag blåste in den senaste taiwanesiska 2.3.6 (med engelska språket) och den funkar utmärkt.

    Vissa folk (speciellt i Asien, men det fanns även några exempel i Europa) hade ett sådant problem att mobilen stängde av sig själv efter ett par minuter, men jag har inte hört om något sådant i Sverige.
     
  5. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ni som har R:en Hur upplever ni mottagningen är ? Ingen deathgrip?

    Tacksam för snabbt svar.
     
  6. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det beror nog på vilken operatör som gäller. Jag kör comviq och har inte märkt någon negativ skillnad jämfört med htc legend/incredible s eller även med min gamla SE C905 som upplevdes ha jättebra mottagningen. Smartfoner har i princip sämre mottagning än de klassiska mobilerna men jag har uppriktigt sagt aldrig haft några problem med detta på min SGR.
     
    chjp82 gillar detta.
  7. robin92

    robin92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Är den ingen lysdiod på galaxy r?
     
  8. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Nope! :)