Fråga: Galaxy S8+ Dualsim...ett par frågor

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Evilomatic, 3 jan 2018.

  1. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej

    Har köpt en S8+ Dualsim, där dualsim delen var det som jag var mest intresserad av, men nu har jag ett par frågor till er som kör med Dualsim.
    Jag tycker det fungerar perfekt med dubbla nummer och när man ska ringa ut har dom löst det på ett bra sätt med dubbla gröna lurar te.x, samt att man kan ändra ikon och färg, samt byta namn på Simkorten...MEN

    1:När man får ett inkommande samtal, man ser liksom inte från vilket sim det ringer ? eller jo jag ser att det blir en fyrkant runt "staplarna" på det sim som ringer men det känns väldigt långsökt att man ska behöva titta i notifieringsfältet för att se det.
    Min fråga:
    Finns det någon app som typ visar en ikon/ändrar färg eller på annat smart sätt fixar detta? och isf vad rekomenderar du/ni mig att köra?

    2:Att stänga av och på det två olika simkorten gör man inne i simkortshantering, väldigt bökigt att behöva gå in där för att mecka med detta.
    Min fråga:
    Finns det någon app/widget där man snabbt kan ändra och se status på simkorten? och isf vad rekomenderar du/ni mig att köra?

    3:Att läsa SMS är också lite konstigt, hur ser man från vilket Simkort SMS:et kommit ifrån när alla SMS ligger i en enda långa lista tillsammans?
    Min fråga:
    Finns det någon app som separerar Simkorten och/eller går detta att lösa med stockappen? och isf vad rekomenderar du/ni mig att köra?

    Det naturliga svaret är såklart "det finns tusen appar i Google play, ladda ner någon av dessa" hoppas nu att ni som läser är villiga att rekommendera och kanske diskutera saken, Googla kan jag :) tänkte att det kanske finns några goto-lösningar som "alla" kör.

    Tack
     
    Last edited: 3 jan 2018
    Angst-maN gillar detta.