Garantifrågor (24 månader fabriksgaranti inom EU)

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av bernard, 9 jan 2010.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Runt 24 timmar såvida det inte är helg är den responstid jag fått under mina ärenden jag öppnat.
     
    Last edited: 30 okt 2010
  2. ToBr

    ToBr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag förstod dem då jag snackade med någon på svenska HTC Supporten så ifall man inte har ett kvitto som bevis på inköpet så börjar garantin räknas från och med den dag den producerades (serienr gissar jag?) - dvs är det ett halvår emellan köp och produktion så har man "förlorat" ett halvår på garantin.
     
  3. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Japp det är korrekt.
     
  4. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Fick du något svar?
     
  5. Eskas

    Eskas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte bara berätta om mitt case för de som är intresserade:

    Upptäckte för ett bra tag sen att min trackball var paj och tog kontakt med HTC's support via webben. Efter lite diskussion fram och tillbaka om att jag skulle göra en total rensning av mobilen kom supporten fram till(vilket jag redan visste) att trackballen nog måste bytas och att det inte var mjukvarurelaterat.

    Fick en lapp mailad till mig som skulle fyllas i, tog en kopia på kvittot som jag hämtade fram via google-checkout och skickade iväg mobilen till England. Kunde via HTC's hemsida följa reparationsärendet med olika statusuppdateringar. De konstaterade att trackballen var trasig och att det här var ett garantiärende. Detta trots att min telefon hade unlockad bootloader och Cyanogen 5.08 installerat.

    Fick hem telefonen igen efter ca 3 veckor från det jag skickade den. Till min stora förvåning hade de lyckats reparera den, något ex. vis Anovo Nordic aldrig brukar lyckas med när man skickar in något till dem. Utöver felet med trackballen hade de också identifierat och åtgärdat något fel med mottagningen. Min bootloader är nu dessutom återställd, så den är inte unlockad längre. Om det är bra eller inte är väl en smaksak.

    Jag tycker att HTC skött det här ärendet bra, även fast 3 veckors väntan på telefonen är lite lång tid. Frakttiden till och från England var bara 5 dagar totalt.
     
  6. nEE

    nEE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    Någon som har spräckt högtalaren på sin N1?

    Min verkar ha pajjat i helgen.
    Inte högtalaren på baksidan, utan den som man har emot örat när man pratar i telefon som en normal person.

    Diskanta ljud låter förskräckligt, ja ungefär som en sönderspelat högtalare.
    Man kan ju tycka att det borde täckas av garantin, men tänkte kolla här om någon annan haft samma problem innan jag skickar den på lagning.
     
  7. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Kunde man inte ringa HTC Sweden för garanti-ärenden oxå?