Gatewaynyhet

Diskussion i 'Applikationer' startad av Boris65, 21 dec 2016.

  1. Boris65

    Boris65 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej.

    Är nybörjare på Android men tänkte tipsa om ett jättesmart program. (Tycker jag.)
    Det finns en hel del företag som tar betalt för att förmedla tjänsten att konvertera ett mail och få ut det till SMS, (innan kunde jag skicka ett mail till särskilt nummer hos min operatör, men det är bortplockat) och det billigaste jag hittat kostar det 50öre per SMS.
    Nu finns det ett program som låter en app i telefonen ta emot mailet, konvertera det till SMS och skicka det helt automatiskt.
    Mycket bra för mig som har en övervakning som skickar ut 50-100 mail i månaden och konverterar det till SMS. :-)
    Kanske finns en massa andra användningsområden till det också.

    Maxlab Mobile i London har utvecklat det, (och andra smarta program) och det heter EmailToSMSGateway och finns på GooglePlay.
     
    Mikael8.0 gillar detta.
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    Bra ide men:
    På Play står det "Installationer 1–5", så jag blir nyfiken på om du är del av eller har nära relation till Maxlab?

    Sedan står det "Produkter i appar 7,00 kr–125,00 kr styck" men det finns inget nämnt i beskrivningen om vad som kostar?
     
  3. Boris65

    Boris65 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Programmet har nyss släppts så därför jag tänkte tipsa om det. Eftersom det var bra och jag letat på en massa sidor tidigare, men som då kostar per SMS blev det en dyr lösning.
    Det är olika kostnader som kallas Hamilton-, Jackson-donation. Förstår mig inte på vad som menas med helt öppet, men till olika kostnader? De flesta betalar väl det billigaste antar jag?? ca 65:- (GBP 4,95).
    Utan att betala kan man skicka mail som konverterar till 1/2 SMS. Dock lite irriterande då man inte kan stänga av vibration. Registrerad version så kan man konvertera text till 918 tecken står det.
    Edit: Jag har ingenting för att jag talar om att detta program finns om det var det du trodde.
    Däremot har jag laddat ned det och meddelat buggar som jag upptäckt och han som gjort det uppskattade det och fixade dom.