Gathered - Social app

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Jakobmillah, 17 jul 2016.

  1. Jakobmillah

    Jakobmillah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Tjena,

    Jag och en polare utvecklar just nu en app som går ut på att träffa nya människor som förhoppningsvis ska vara den som går från den ytlighet som råder i dagens sociala appar, till faktiska möten med nytt folk och förhoppningsvis ny bekantskap. Vi söker just nu testare runt om i Sverige och försöker samla så många som möjligt från samma stad för att göra en så riktig testning som möjligt.

    Så vad går appen ut på?
    Jag skapar ett event. T.ex. På torsdag klockan 20 vill jag grilla med ett gäng på stranden. Människor i min närhet ser då aktiviteten i ett långt flöde bland andra aktiviteter som andra skapat där man har möjlighet att chatta med mig personligen eller i en chatt knuten till aktiviteten. Därefter kan de ansöka om att få delta i mitt event och jag är den som tar beslutet om denne ska få hänga med. Ett event kan vara vad som helst. Promenad, bio, käk hemma hos mig, någon att motionera med eller varför inte samla ett gäng för att samla Pokémon?

    Fokus blir då främst på aktiviteten och ej det yttre.

    För mer information är det bara att fråga på. Annars får ni gärna besöka gathered-app.com och registrera er som testare. Vi förväntas släppa appen någon gång i höst.
     
    Last edited: 6 sept 2016
    bernard gillar detta.
  2. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Finns iOS-version med?

    Finns det, eller kommer det, möjlighet att t.ex. ange att man befinner sig på annan ort ett visst datum och således få förslag från denna plats för angivet datum? T.ex. Jag befinner mig i Stockholm på fredag på ett visst ställe och ser då inte aktiviteter från Sundsvall på fredagen, utan El'Stockholmo.
     
  3. Jakobmillah

    Jakobmillah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Ursäkta sent svar! Tillbaka från semestern :)
    Den kommer absolut finnas till iOS. Vi är precis i krokarna att påbörja utvecklingen för iPhones. I stort sett färdiga med Android.

    Det du nämner har varit uppe för diskussion. Inledningsvis, nej. Senare? Väldigt troligt. Men då med största sannolikhet som en premiumfunktion, precis som Tinder har sin version av byte av position. Dels för att huvudsakliga målet är att hitta folk nära dig som man kanske börjar hänga med utanför appen. Men det är också ett sätt att förhindra spammers om appen når den breddgrad som Tinder har idag. Något som givetvis ska förhindras ändå, men dumt att bjuda in till det, gratis ;)

    Kostnaden för premium-features skulle vara rätt minimal. ~50kr/månad i så fall? Men något vi ej diskuterat. Vi vill hålla oss från reklam och erbjuda premium som främst innebär lite "cosmetic & convenient" features. Men det är först när vi kommit gång och kört ett tag.

    Vid ytterligare information är det bara att kontakta oss på [email protected] eller här, givetvis :)