Gediget app-sidoprojekt åt utvecklare som gillar utmaningar!

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av osobaum, 2 nov 2015.

  1. osobaum

    osobaum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Jag och min bolagspartner söker en utvecklare för byggandet av en mobilapplikation. Applikationen har stor potential men kan vara komplex att utveckla, eftersom den till exempel kräver en spindel (web crawler) och är ämnad att föra samman ett helt nu splittrat nätverk. Men arbetet är tänkt att utvecklas under lång tid och kunna fungera som ett sidoprojekt.
    Du som utvecklar applikationen kommer ha rätt till en stor andel av applikationens månatliga intäkter och eventuella intäkter från en försäljning av applikationen.
    Om du är en apputvecklare som brinner för programmering och för att lära dig, så är den här appen ett perfekt sidoprojekt. Med oss på resan har vi även en erfaren marknadsstrateg. Så vår fråga till dig är: Vill du vara med och skapa en digital innovation?

    Skicka ett PM med dina frågor så ska jag gladeligen svara så snabbt jag kan.

    Mvh
    osobaum
     
  2. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Kort nyfiken fråga: Appen kräven en spindel, menas då en server som crawlar, eller ska appen själv crawla? Tänkte lite på prestanda och datatrafik.
     
  3. osobaum

    osobaum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Antagligen en server som crawlar och att datan visualiseras i appen, men vi är öppna för olika vägar. Däremot ska all data presenteras i appens egen design.
    Vi vill ha nära samarbete med utvecklaren för projektet, så om denne kommer med förslag och kritik så lyssnar vi.
     
  4. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Så då bör man även ha erfarenhet av backend och då främst att bygga en crawler?
     
  5. osobaum

    osobaum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Det är onekligen en fördel. Men om utvecklaren har kunskapen och drivet att lära sig det som krävs för att slutföra projektet, så kan vi väl samarbeta.
    Det viktigaste för oss är att produkten håller hög kvalitet. Om utvecklingen så tar längre tid än beräknat, spelar en mindre roll.
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    @osobaum@osobaum Jag har flyttat din tråd till Jobb och tjänster :)