Ghost Call

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av Dibbe75, 3 apr 2012.

  1. ivanhoe

    ivanhoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Oj oj vad nära det var att jag slängde mobilen i backen .. hejdade mig två gånger från att släppa den efter tagit sats för att drämma den i backen..
    Tjejen undrade varför jag inte köper en ny telefon

    Ok vad var det som orsakde det hela:
    Har telefonen i byxfickan när det ringer tar upp telefonen och då som hänt tidigare så börjar den välja själv massa saker på skärmen och slutligen skickar den sms att jag inte kan svara.. bara jag sitter och tänker på vad som hände för någon dag sedan får mig att vilja slänga telefon jävulen i backen..

    Punkt och komma stora bokstäver mm skiter jag i idag
     
  2. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min har inte gjort något ghost call än så länge(vad jag vet) efter reparationen! Men nu har den börjat dra galet mkt batteri, åkte till jobbet kl7 och vid 13-tiden hade jag runt 15% kvar och knappt använt telefonen. Suck vad är det för galet denna gången tro?
     
  3. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Snart börjar dina GC igen.. :(

    Ska hämta min idag för 2a gången. Får se om de lagt in v21e i den nu..

    [edit] Nä, fortfarande v21a. Jag har Ghost Call att vänta, och inlämning igen.
     
    Last edited: 13 jun 2012
  4. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    under batteriförbrukning ligger "Mobil i viloläge 34%" och "Telefonen är inaktiv 31%"
    Låter ju en aning skumt att dessa 2 skulle förbruka mest batteri, brukar känna att telefonen är alldeles varm när jag plockar upp den!

    Väntar bara på att den börjar med ghost call då! sen blir det reklamation av telefonfan!
     
  5. ivanhoe

    ivanhoe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min brukar oxså bli varm och dra batteri .. vad jag märkt är att skärmen inte är helt släckt
    mao den ser släckt ut men om man kollar noga ser man att den lyser lite ..
     
  6. benderoid

    benderoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    stock
    Info:
    root, twrp
    Telefon 2:
    Xperia Z3 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z
    Info:
    root
    Platta:
    Nexus 7 (2013) LTE
    Info:
    root, twrp
    Att de processerna drar mest är inget konstigt.

    uploadfromtaptalk1339801554013.jpg

    Men varm borde den inte bli, kört min nu sen ca 07 i morse och jag har 60% batteri kvar nu kl 01 på natten :-) lite surf/samtal mm.
    klar förbättring jämfört med gamla fw även på batteri fronten.

    Sent from my LG-P920 using Tapatalk 2
     
  7. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Gjorde en systemåterställning imorse och nu har telefonen klarat hela dagen utan extra laddning! Får se hur länge det tar innan den börjar likadant! Sist tog det 1-2veckor innan den började käka batteri.
     
  8. Dibbe75

    Dibbe75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sådärja då var det dax igen, vet minst 2st missade samtal igår samt ett sms som inte kommit fram! Svårt att lita på denna mobil när man väntar viktiga samtal osv.

    Blir att skicka in en tredje gång, tur att Phone House är bra att ha och göra med iaf.
     
  9. Mr1891

    Mr1891 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går det på något sätt att framkalla detta problem så man kan visa för dom när man ska lämna in telefonen? Lite lättare för dom att förstå då.
     
  10. Jockemak

    Jockemak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla,

    Om folk fortfarande har problem med Ghost call vänligen maila IMEI Nr och felbeskrivning till mig alternativt : [email protected] med ämne: "Ghost call"

    En uppdatering finns tillgänglig dock släpps den ej till Norden för än tillräckligt många kunder har anmält detta.
     
  11. thiaiz

    thiaiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad fan är det du försöker göra LG? Försöker ni spela fin eller dum? Detta är en nästan 1 år gammalt problem, som du försökte dölja till alla pris, och nu kommer du hit och berätta för oss att det finns en uppdatering, som ni inte släppt eftersom att du inte har haft många klagarmål om "Ghost call" i Sverige. Jag var tvungen att flasha en italiensk baseband v21e för att ha en 5900,00:- fungerande telefon. Nej, tack så mycket, jag utvecklade en mycket bättre ROM än ditt (som jag + 40.000 till O3D ägaren använder) och jag behöver inte din **** mjukvara. Förresten, var är Ice Cream Sandwich uppdateringen?
     
    wiyx gillar detta.