Fråga: Gick ej att reparera

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av mena, 30 jun 2016.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Lämnade in min g4 för loopbuggen. Fick efter 2,5 vecka veta att de inte reparerar min telefon längre och att den är utgående. Väldigt konstigt.

    Det är första frågan varför min inte går att laga medan andras gör det.

    Men behöver en ny telefon. Gillade g4 skarpt men batteri tiden var dålig på slutet.

    Ska man våga sig på en ny g4 eller ska man ta g5 eller någon annan mobil?

    Kamera batteri och 5,5tum i litet format är vad jag kräver.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De har kanske fått slut på reservdelar till telefonen om den inte produceras längre, men det låter lite märkligt. Kanske är väntetiden på nya delar väldigt lång bara? Vore förvånande om G4:an inte lever kvar ett tag till i alla fall.

    Bra fråga. G5:an är rätt trevlig, men lite sisådär med batteritiden, och det är ju en punkt du specifikt nämner. Det är å andra sidan enkelt att växla mellan batterier, men det är kanske inget man kommer pyssla med i längden.
     
  3. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Har tittat lite på G5 och känner inte att den mobilen blev riktigt så bra som LG G4 var då den var ny.
    Det blir inte en G5 utan valet står nog mellan G4 igen (om jag vågar ifall jag får samma fel igen 1 år senare) eller är jag väldigt sugen på S7 edge. Dock saknar S7 edge knappen bak vilket jag gillar men inte är något måste men framförallt saknar den knock funktionen att tända och släcka skärmen genom att knacka på displayen, jag fullkomligt älskar den funktionen och tycker det är det bästa funktionen på en mobil sedan jag hade LG G2.

    Men jag tror att S7 edge ska ha ett bra batteri. Eller ska jag titta på någon annan mobil?
     
  4. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Så tråkigt att höra att så många G4or dras med detta problem. Största anledningen till att jag köpte en G4 just för att jag vill ha en telefon som skulle hålla länge och som skulle vara lätt att serva(byta batteri själv). Skadade inte heller att den hade en grym kamera, låg skönt i handen för att vara så stor och att jag gillar LGs mjukvara. Anledningen till att jag köpte en ny tele var faktiskt för att jag fick pengarna tillbaka från electroworld(grym service) när skärmen på min G2a fick gula fläckar. Liksom du prioriterar jag bra batteritid, men förbisåg detta på G4, och sen så är det så lätt att byta batteri på språng när man har utbytbart batteri(iofs hade den mkt bättre batteritid med LP än jag förväntat mig efter att ha läst tester). Så riktigt trist när man köpt en telefon som ska hålla, så har den ett så omfattande problem som bootloopen.

    Jag gillar verkligen min G4, men hade jag varit du så hade jag köpt något annat då det verkar som om väldigt många lurar drabbas och man vet aldrig när. G5 är väl det enda alternativet med utbytbart batteri, men som jag förstår så är det inget krav för dig.

    Konstigt att S7 edge inte har knock on, trodde det var standard nu. Du har inte kollat på Sony's lurar? De har knock on(min Z3c har det) out of box, och brukar ha grym batteritid(vet ej om senaste generationen, men z3 generationen hade ju bäst batteritid av alla androids tack vare Stamina).
     
  5. Julia Allstrin

    Julia Allstrin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6
    Sitter med exakt samma dilemma som dig (se tråden min g4 bara dog) och vet just nu inte om jag får en ny g4 eller pengar att köpa ny för. Säg till om du hittar nåt bra med de kvaliteterna, då det är ungefär samma jag vill ha.
     
  6. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    One plus 3 är nog det mest vettiga alternativet i dagsläget
     
  7. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Eller hålla ut. Jag håller tummarna på LG V20.
     
    Cocacolisten gillar detta.