Gjorde helt klart rätt val att skaffa X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av tlubtu, 15 jun 2011.

  1. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Tycker att valet jag gjorde att köpa en X10:a förra våren var det sämsta jag gjort. Sjukt segt med uppdateringar och mjukvaran som SE står för är långt ifrån bra.
    Och att det tagit sån tid att få ut Gingerbread är bortom mitt förstånd.
    Får se till hösten/vintern hur pass snabb och bra SE är på att uppdatera sina nya telefoner.
    Och det är nu först som custom 2.2+ roms börjar bli helt komplett med allt fungerandes. Vad jag vet så är det inte nån som har led:en till kameran fungerandes än.

    Om jag varit lite mer införstådd om android hade jag aldrig köpt x10:an. Men det var min första android mobil och har alltid gillar Ericsson/SE innan.
    Att den ens började säljas med 1.6 var lågt at SE. Den borde haft 2.1 i början och fått 2.2 när SE väl släppte 2.1.

    Hade man valt en htc desire/n1 så hade man haft så mycket mer custom roms som fungerar att välja mellan. Och standard mjukvara som är bättre och kommer snabbare.
    Den viktigaste uppdateringen var till Froyo för high end lurar vilket dom flesta andra fixade och jag trodde aldrig SE kunde vara så dum och inte göra det.

    Och att få Gingerbread som plåster på såren till hösten hjälper ju inte mycket när telefon har varit så jobbig att använda med 2.1 mjukvaran så tom min fru klagar.
     
  2. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det finns tillfällen man varit besviken och nu kör jag custom rom eftersom jag gillar den bättre än se original men även om tråden inbjuder till det tycker jag vi ska blicka framåt och inte bakåt. Det vi stört oss över det senaste året har ältats till förbannelse över allt och borde vara färdig-diskuterat nu.
     
  3. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    zegzeg - den enda som uppdaterat en telefon från =<2.2 till 2.3 är Samsung på en telefon. Rätta mig om jag har fel.
    Customroms kan du aldrig beskylla tillverkaren för, hur utbudet ser ut.
    Själv har jag haft x10 och min var problemfri.