Glappande Chromecast?

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Goliatbagge, 10 maj 2017.

  1. Goliatbagge

    Goliatbagge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft en Chromecast (1st Edition) till min TV i flera år, men sedan ett par veckor började den strula. Är precis som att den tappar signalen. Bilden blir svart och efter 1-3 sekunder kommer bild och ljud tillbaka igen. Detta håller på med korta och ibland lite längre pauser. Ibland när den tappar signalen blir det ett klassiskt myrornas krig (nostalgi!).

    Jag trodde först att det var Chromecasten det var fel på, så jag flyttade min andra Chromecast (2nd Edition) till TV:n. Men samma problem uppträdde med den! Har testat att reseta både modem och router utan resultat. Har testat att sätta CC:n i en annan HDMI-port och testat att försörja den med ström både från USB och från transformator. Det glappar oavsett vad jag castar från för källa (mobil eller dator) och från vilken app jag castar (SVT Play eller Netflix osv).

    Kopplar jag in t.ex. PS4 eller TV-box på samma HDMI-portar i TV:n är det inga problem.

    Känns som att jag har uttömt att möjligheter på felkällor. Vad kan vara problemet?! Upplever att problemet blivit värre och värre. Att det kom smygande ganska sällan i början, men nu går det knappt att titta över huvud taget.
     
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
  3. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Jag har något liknande på min. Det känns som om den behöver buffra, stannar eller tappar ljud under några sekunder. Det sker nästan bara på YouTube och det sker nästan alltd tre gånger under de första tio sekunderna på en video, sedan fungerar det bra igen.

    Jag vill inbilla mig att det började efter en updatering för någon vecka sedan. Lite smått irriterande är det allt!

    Det borde ju knappast vara ide att byta till andra generationens - den har ju ännu mindre minne i sig och borde inte vara bättre på att buffra...