Google Assistant

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av heeke, 10 nov 2017.

  1. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Old news, 7a på bollen etc, men är det någon som lyckats få igång Google Assistant på Nexus 5x?

    Hur mycket jag än ställer in alla språk och regionsinställningar på English (US) så får jag inte fram någon assistent vid långtryck på hemknappen. Får bara "vanliga" skärmsökningen.
    "OK Google" funkar från alla skärmar etc, men det är ju inte samma sak.
    Det ska ju vara tillgängligt för alla (med rätt regionsinställningar) med minst Android M, eller?
    Det här: https://swedroid.se/sa-har-aktiverar-du-google-assistant/ fungerar inte.
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har Google Assistent. Hittar du dess inställningar via appen Google - Settings - Settings, där den sista "Settings" är under rubriken Google Assistent?
     
  3. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Med English (US) som både system och sökspråk så finns ändå inget om Assistant i Google -> Settings [​IMG]
     
  4. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Om du har flera språk tillagda som systemspråk (givetvis inte aktiverade) så prova att ta bort alla dem och bara ha English (US) och se om du får igång det, sen ska du kunna lägga till språken igen och växla mellan dem och varje gång ett språk som stöds är aktivt i telefonen så bör funktionen dyka upp. Det är hur jag löste det dock ej på en Nexus 5X, men kan vara värt att prova!