Problem: Google Assistant

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av mbs, 22 dec 2017.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Har sedan en tid tillbaka fått problem med att Google Assistant hoppar igång och vill jag ska säga något, så fort jag stoppar i mitt headset i mobilen. Stänger ner Google Assistant, och den poppar upp direkt. Varit in i appen Google och inaktiverat allt, och ny till och med inaktiverat hela appen. Men i stället för att Google Assistant hoppar upp nu, så stängs ev. musik av, media ljudet justerar sig upp och ner..

    Kan inte exakt säga när problemet började, och om jag installerat någon app (har inte för mig att jag har installerat någon ny app, utan enbart uppdaterat befintliga) på senare tid.

    Tips på hur 17 man får väck det störande "Google Assistant beteendet"?
    Att blåsa om mobilen finns inte på tapeten (inte innan Oreo kommer i alla fall).
     
  2. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för nått liknande. Detta började precis innan mina lurar började glappa. Så det är säkert nått fel på kabeln.
     
    mbs gillar detta.
  3. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    404

    MINA ENHETER

    Fan, vad jag tror du har rätt. Det sprakar lite då och då i dem.. men 17 också.. får testa med ett annat par. Tack för tipset!

    Så har jag testat med ett annat par, och ja det är mina underbara Motörheadphönes Overkill som är glapp. :cry:
    Med stor sorg, måste jag nu hitta ett par nya in-ear lurar som både har skönt ljud och sitter bra..
     
    Last edited: 22 dec 2017