Problem: [Google Photos] Föra över bilder till nytt Google-konto

Diskussion i 'Google Play' startad av Dadde, 7 jan 2017.

  1. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Hej.

    Jag har skaffat ett nytt Google-konto och har tänkt föra över alla bilder i Google Photos till det nya kontot.

    Först använde jag Google Takeout och laddade ner alla bilder till datorn. Problemet var bara ett den laddade ner två versioner av varje bild en original och en edited. Antar att det kommer bli dubletter om jag laddar upp dessa till nya kontot och det tar alldeles för lång tid att manuellt plocka ut originalbilderna.

    Idag provade jag istället att gå in i Google Drive och välja alternativet Google Photos ute i vänsterkanten. Då fungerade det att markera alla bilder och sedan ladda ner. Tyvärr så kom ett meddelande om att inte alla filer kunde zippas utan jag fick error på 22 st videoklipp. Eftersom jag kunde se vilka dessa var så valde jag att ladda ner dessa en och en och nu kommer det märkliga. Av någon anledning lyckas jag inte få med datumet då filmen skapades i dessa filer som jag laddade ner manuellt, utan det står att de skapades idag. Det fungerade däremot utmärkt med videoklippen som laddades ned tillsammans med bilderna. Vad tror ni kan vara fel? Kollar jag på detaljer i Google Photos så står rätt datum.

    En sista fråga. Finns det något bättre sätt som ni vet om för att föra över bilderna? Vill helst att det ska gå så smidigt som möjligt.
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 506
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.