Google startar när man använder "back"

Diskussion i 'ASUS' startad av Bo_B, 14 nov 2012.

  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har en TF700T som är uppdaterad till JellyBean 4.1
    Vet ej om mitt problem är relaterat till ASUS eller JellyBean, så jag provar här först.

    Jag har fått ett rätt irriterande problem med denna tab:
    När jag kör en app som visar data i landscape mode men håller taben i porträttmode (eftersom det var läget när appens datasida aktiverades), så inträffar följande:
    Om jag vrider ner till landscape och sen tappar Back-knappen längst nere till vänster så funkar allt enligt logiken.
    MEN, om jag inte vrider ner den utan håller den i porträttmode så är Back-tangenten uppe till vänster (fönstret visar data i landscape). När jag nu tappar den så i stället för att komma till föregående sida i min app så dyker plötsligt en helsida Google upp med en alptopp i bakgrunden! :(

    Och denna app verkar vara gjord för att låsa fast sig för det går inte att använda Back för att bli av med den....
    Har någon annan här sett detta och vet vad man skall göra för att bli av med det?

    Jag tror att det beror på att denna Google-funktion ligger fastlåst uppe till vänster på Homepage och att när man tappar där uppe i appen (då det är Back som ligger där) så går tappen "igenom" till Homepage och startar Google.
    Jag är inte ett dugg intresserad av att ha Google på min homepage, så det bästa vore om jag kunde ta bort den, är det någon som vet hur? (Kanske ett allmänt Android-ärende?)
    Den reagerar inte på lång-tapp heller.
     
  2. Nysaan

    Nysaan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    "Appen" du beskriver är Google Now och är nytt från och med 4.1 (tror jag?).
    Har dock ingen TF700, bara min SGSIII, men jag har inte lyckats hitta hur man tar bort det :/