goophone i7, någon här som har köpt en?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Okram, 9 jun 2017.

  1. Okram

    Okram Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Min dotter tjatar om att hon vill köpa en goophone i7 (hon vet att det är en androidlur).

    Någon här som har köpt en som vet att den funkar bra i Sverige? Och var köpte du den?
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag förmodar att hon vill ha den för att den *ser ut* som en Iphone, eller? Helt ärligt; Om hon är medveten om hur Android ser ut/funkar så finns det MASSOR av betydligt bättre alternativ när det gäller Kina-lurar. "nackdelen" isåfall blir ju att det inte ser ut som något från fruktfarmen (dåligt skämt, I know).

    Vill hon prompt ha en Iphone istället så finns begagnat. Ja, de kostar lite mer. Men man får vad man betalar för. Hårdvaran på en Goophone var ju inget att hänga i granen direkt enligt vad jag kunde se genom en snabb googling..
     
    Oxygenic och bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Här är en lista med ett antal alterantiv som är kompatibla med svenska mobilnäten: https://www.kimovil.com/en/compare-...s-lte-900,fe_bands-lte-1800,fe_bands-lte-2600

    Xiaomi Redmi 4X kanske? https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-4x-global

    Den är inte helt olika iPhone heller: http://www.mi.com/my/redmi4x/

    Redmi 4X är betydligt bättre än Goophone i7 på pappret.

    Xiaomi är ett etablerat märke som i regel har rätt vettig hårdvara och mjukvara. En kombination som inte alltid är helt självklar när man handlar från Kina :)
     
    Last edited: 9 jun 2017
    flipp och Psicosis gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Vad är budgeten? https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-umidigi-g

    Denna är snorlik iPhone men har tyvärr bara 2000mah batteri så den hade jag skippat om hon var heavy / moderate user.

    Kan hon hon tänka sig en iPhone 7 plus lookalike så kör på denna https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-umidigi-c-note

    Mkt större batteri.


    OBS har ej testat någon av telefonerna. Går enbart på utseende likt iPhone. Dock har jag läst ett par positiva reviews om umi note.

    Generellt sett gör dock xiaomi mycket bättre telefoner. Kan ibland vara jobbigt att ta bort vendor rom och lägga in original rom
     
    Last edited: 9 jun 2017
  6. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Sen finns meizu m5s också https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-meizu-m5s-32gb

    Men jag vet inte ens om den kör android eller yunos. Kan vara mycket meck. Aldrig haft Meizu så Har ingen erfarenhet. Är du teknisk okunnig köp inte denna. Köp umi note, så slipper du Mecka med mjukvaran
     
    Last edited: 9 jun 2017
    bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Måste avråda från Meizu. De är inte särskilt anpassade för regioner utanför Kina och grannländerna i jämförelse med många andra tillverkare.

    Sedan har de varit långsamma med uppdateringarna, fast det är kanske inget man prioriterar i en budgetlur (...fast varför inte :) ). De har ännu ingen stabil version av Nougat ute.


    Annars finns ju alltid forumfavoriten Moto G5 att välja på :) Den är dock rätt dyr i jämförelse med de andra tipsen i den här tråden (fast räknar man in moms och frakt börjar man ändå närma sig vad en G5:a går lös på, och då får man helt säkert en riktigt vettig kamera).
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag har haft syskonet M5 och den var bra men Xiaomi Redmi 4A var bättre som kostar mindre och har stöd för alla svenska band (om det behövs). Framför ałlt batteritiden var bättre på 4A. Skulle dock inte generellt avråda från Meizu deras lurar är väldigt snygga och fungerar för en normal användare utmärkt. Om den kör Yun OS eller Android spelar ingen roll då upplevelsen är lika.
     
    bernard gillar detta.
  9. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Kan man lägga in gapps på yunos? Är det mycket kinesiska saker som inte går att ta bort?
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Själva processen kring gapps är lika oberoende om du köper en Meizu med Yun OS eller Android. I båda fallen får du tanka hem Google installer från Meizus egen appbutik för att installera Google Play. Det finns dock vissa Meizulurar som levereras med en global androidrom där gapps följer med från start.
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Man kan ta bort en hel del kinesisk bloatware men några appar går inte att deleta. Jag har själv inte besvärats speciellt mycket av detta.