GPS? Froyo?

Diskussion i 'Archos' startad av robber, 17 feb 2011.

  1. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Någon som kört något navigeringsprogram med Bluetooth GPS?

    Vilket program har ni isåfall kört och vilken BT gps enhet?

    /R
     
  2. Nblade

    Nblade Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du en androidmobil med gps så kan du använda den. Jag använder GPS 2 bluetooth (cajax) på en SE X10 mini pro. Funkar fint att ansluta och archosen hittar var den är i google maps.

    Har inte provat nåt "riktigt" navigeringsprogram i plattan, men navigon tex går bra i mobilen. Gratis att testa, om inte annat.
     
  3. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tack för tipset, har just en X10 mini (dock inte pro) men kan bara para ihop de men sen vill de inte ansluta till varandra, skumt nog. Trycker jag på X10an i Archosen så händer det ingenting och trycker jag på Archosen i X10ans BT meny så händer ingenting efter parningen.
    Funkar med gamla se mobiler som C902, K850i men då bara att fjärrstyra Archosen.

    Allt funkar smidigt för dig att ansluta eller gick du också på patrull?

    /R
     
  4. Nblade

    Nblade Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu är det ett tag sen jag gjorde det här, men jag kan inte minnas att det var några större problem - lite meckigt är det ju alltid att få blåtandsprylar att samarbeta. Följande borde få det att fungera för dig:

    Para ihop X10 och Archos (det verkar du ha gjort redan). Försök inte gå längre än så här, tethering etc. fungerar ju dessvärre inte på våra mobiler.

    Installera appen jag nämnde tidigare på din X10 mini (det är en widget som du använder för att slå på/av delning av gps-signalen) och aktivera den för att göra telefonen synlig som gps-mottagare

    På archosen, gå in under inställningar för Plats och säkerhet. Under Min plats, "Select a Bluetooth GPS". Du borde se x10an i den menyn. Om inte, föreslår jag att du gör om parningen av enheterna med gps-delning aktiverad i telefonen (precis sånt jag menar med meckigt :-) )

    Kommer du så långt att du ser din telefon i "Bluetooth GPS"-menyn, borde allt vara klart. Går du in i google maps ska du få upp en liten gps-antenn i statusraden. En sista grej här: google maps vägrar hämta position via blåtand när jag har wifin igång. Det verkar som att om den bara har någon sorts positionsdata, så nöjer den sig med det.

    Hoppas du lyckas få ihop det. Jag överväger själv möjligheten att ha min archos som navigator i bilen.
     
    robber gillar detta.
  5. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    TACK!

    NU fungerar det prima! :)

    Ska kolla om Copilot fungerar lite senare.
    Har du hittat någon nice hållare att sätta i framrutan, samt laddare med cigadapter?

    Blir nog att ebaya hem lite grejer snart.

    /Robin
     
  6. Nblade

    Nblade Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kul att det fungerade! Berätta gärna hur det går med copilot, jag har som sagt inte testat något annat än google maps på min archos.

    Vad gäller montering i bilen har jag inte kommit så långt, ett alternativ är ju någon sorts universalhållare: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=881896

    Annars hoppas jag att Brodit släpper ett fäste till Archos förr eller senare, har ett till x10an som fungerar jättebra.

    Posta gärna lite bilder om du får till en lösning!

    /Mathias
     
  7. Tornankan

    Tornankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Goood Morgon SWEEEEDROID!

    Bara nyfiken på hur det har gått med CoPilot?

    Ett fattigmans tips på montering är självhäftande kardborre stripes.
    Breda sorten sitter bäst.
    Det funkar på även inte helt plana ytor.
    Ja ja ingen vinylputs under tapen, jag vet.
    /Patrik