Gps hittar inga satelliter. Telefon skickas tillbaka till Acer

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av sugplopp, 22 dec 2009.

  1. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som rubriken förtäljer. Liquiden är grym, men nu har jag förstått varför inte det funkar att geotagga bilder. Ikonen i notify-bar dyker upp och ser ut att hämta data, men det händer inget.

    Jag har testat med maps, men cirkeln krymper aldrig. Har testat med brightkite, men den får aldrig bättre accuracy än typ 1500 meter. Testar med gpstester, den hittar inga alls. Testar med gps-statur, den hittar ingenting.

    Har flashat på 1.0004.00 eller vad den heter för att få en senare revision, har testat att roota, ephemeris (eller vad f*n det heter) av och på gör ingen skillnad. Den hittar verkligen ingenting.

    Vad tror ni? Skicka tillbaka till Dustin? Finns det något tricks?

    hilfe.

    -----------------------------------------------------

    Postat både här och på MoDaCo utan att få till något matnyttigt. Pratade med Dustin som hänvisade till Acer. Snackade med Acer som efter att ha lyssnat på mig skickade mig fraktsedel för ups som hämtar paketet på måndag. Skickas till repair-center i Deutchland - tur att jag har min Magic, det lär ju ta ett tag.

    Klart frustrerande, jag vill ju så gärna ha min Liquid efter hype och väntan. Det visar sig om jag får en ny eller en repad.

    Uppdaterar tråden vartefter.

    sugplopp
     
    Last edited: 23 dec 2009
  2. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sätt på att använda networks och ephemuppmuppnånting så låser det snabbare sägs det. ;)
     
  3. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Ephemeris download. någon slags kalendertjosan som säger vart satteliterna ska vara...typ
    Eller a-gps saksamma det funkar iallafall
     
  4. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    "Sätt på att använda networks och ephemuppmuppnånting"

    Check. Check. Programmet gpstest / gpsstatus hittar inga satelliter. Öht. Zip. Zilch. Nada.
     
  5. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Verkligen udda för det funkar ganska klockrent hos mig. Ännu ett måndagsex kanske?
     
  6. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vore ju skitkul. Har ju en grym magic att falla tillbaka på medan jag väntar på service, men wtf.
     
  7. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Nu tror jag du ljuger, tror inte alls du tycker det vore skitkul :)
     
  8. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    :o.
     
  9. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tillbaka till 1.002.05-EMEA-GEN1, orootad. Inget lull-lull. Hittar ingenting. Fan. Mailat Dustin. Det blir till att ta fram den lilla fina magicen igen.
     
  10. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Postat både här och på MoDaCo utan att få till något matnyttigt. Pratade med Dustin som hänvisade till Acer. Snackade med Acer som efter att ha lyssnat på mig skickade mig fraktsedel för ups som hämtar paketet på måndag. Skickas till repair-center i Deutchland - tur att jag har min Magic, det lär ju ta ett tag.

    Klart frustrerande, jag vill ju så gärna ha min Liquid efter hype och väntan. Det visar sig om jag får en ny eller en repad.

    Uppdaterar tråden vartefter.

    sugplopp
     
  11. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns lite dumt att fråga, men du provar den utomhus va? :)
     
  12. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Den är stekt. Kort och gott.
     
  13. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Trist. Hoppas att jag klarar mig bättre från hårdvaruproblem. Värsta som kan hända mitt under jul och allt! Hoppas nya funkar bättre!
     
  14. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hoppas att jag får en ny öht. Förmodligen repad. Den skickas på måndag. Älskar min Magic just nu.
     
  15. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En kollega till mig fick sin liquid igår. Låste mot satelliter hur fint som helst.

    Idag anlände min lur till acer rep-center i Tyskland. Fick mail om detta och ett ärendenummer att följa. Snyggt.
     
  16. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Idag kom telefonen tillbaka. Den gick till Tyskland där de inte klarade av att laga den så de skickade den till Frankrike.

    Jag fick inte mer information om jobbet än att de var glada att serva mig, att de reparerat den och noggrant testat den för att verifiera att reparationen var ordentligt gjord. Jag fick en repad lur, inte en ny.

    Märk av min förvåning när den FORTFARANDE INTE kan låsa mot satelliter. Jag har varit ute i nästan en timme och den har legat i fönstret med fri sikt mot himlen i nästan tre timmar. Den har ALDRIG låst mot en enda satellit.

    Med andra ord har Acer skickat runt den i Europa, något som förmodligen kostat mer totalt än vad telefonen ursprungligen kostade. Idioti.

    Jag rapporterade felet en vecka efter att jag fick den levererad, den har varit borta i mer än tre veckor så jag antar att det är kört med 14 dagars ångerrätt.

    Nya tag på måndag antar jag.
     
  17. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sådär. Nytt case-nr, ny upphämtning på kontoret. Telefonen på väg ut i Europa igen. Trist att inte Acer känner att det är billigare att ge mig en ny telefon. Bara frakten såhär långt måste ju kostat mer än luren gör från början. Nåväl.
     
  18. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är ju helt sjukt. Idag fick jag tillbaks telefonen för andra gången. Fortfarande inte en susning på GPSen.

    Killen som tog emot ärendet hittade ingenting om vad som (inte) vad gjort med min telefon. Tjoff iväg till tyskland igen. Tredje gången gillt.
     
  19. Jovial

    Jovial Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Surt för dig. Kommer den tillbaka trasig nästa gång också har du rätt att reklamera telefonen (ARN).

    Syns på jobbet imorgon.
     
  20. SnuskeGård

    SnuskeGård Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Fick tillbaka min telefon idag efter en tur till Frankrike.
    Gps'en är fortfarande stendöd!
    Inte en susning till signal eller att ikonen tänds!
    Fungerade inte med det installerade OS'et när jag fick telefonen och ej med senaste Eclair från Acer. Gps-status hjälper inte heller.
    Har kontaktat Expansys och väntar på svar.