ROM: Grym stock Rom?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av karlssonsklister, 18 dec 2013.

  1. karlssonsklister

    karlssonsklister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå
    Jag flashade in cm 10.1 och är inte så nöjd (trivs inte med den romen). Jag har letet länge nu men har inte hittat en grym stock rom som kör 4.4 kitkat?
    Någon som kan länka en om ni har något?
     
  2. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Svårt att veta vad du inte trivs med men OmniRom rekomenderar jag. Underbar ROM som utvecklas av "avhoppare" från cm som tyckte att det är bättre att koncentrera sig på stabilitet istället för att jäkta fram nya funktioner..OTA uppdateras varje natt med "nightlys"

    Flasha även in Devil Kernel och Devil Kernel Manager + supersu om du vill ha bättre batteritid och samma färg alternativ för skärmen, movie osv som i stock touchwiz.

    Rekommenderar även att testa boeffla för att verkligen få ut max av ljudchipet och gravity box för diverse inställningar, krävs då också xposed framework.
    Kommer själv aldrig gå tillbaks till 4.3
    För de som inte kan klara sig utan pennfunktionerna så vänta in stock uppgraderingarna till KitKat vilket lär dröja en evighet. Eller kör custom Android 4.3 med note 3 funktioner.
     
    Last edited: 20 dec 2013