Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Kompisen sa att iPad 3 har samma problem, One X vet jag har och även Xperia S

    Detta måste ju få ett slut
     
  2. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    En sak till som måste få ett slut är att verkstaden inte har delar hemma...

    Man kanske ska köpa en Samsung? Det verkar som att de inte har problem med gula skärmar.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  3. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Som tur är har jag bara en supertunn gul rand längst ned på min telefon, den är liksom 2-3 mm hög, så jag avvaktar nog med reparation.. Vill inte riskera att jag får en ny display med en megastor gul fläck tillbaka :/

    Jag är verkligen supernöjd med telefonen, trist att byggkvalitén verkar vara så dålig. Även om problemet med gula fläckar inte bara verkar drabbat Sony.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Blir nästan glad. Fast ni får inte tro det är skade glädje. Äntligen har man en lur som funkar utan barnsjukdomar. Men man kanske borde få lite statistik på hur det det ut i detta forum. Vilken operatör man köpt ifrån, vilken tidpunkt samt förstås inga fel för att se om problemen minskat eller ökat.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  5. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    skulle även vara kul/bra/intressant att veta vart alla med gula fläcken har köpt sin telefon.
     
  6. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag köpte min på Mediamarkt och min gula rand är knappt synlig. Man måste verkligen anstränga sig för att se den. Jag inbillar mig kanske, men längst ned ser det ut som att det skiftar lite i gult de sista 2-3 millimetrarna.

    Hemknappen sviktar lite om man trycker, men det är skitsamma enligt mig. Man trycker ju aldrig på knappen, man duttar lite lätt bara.
     
  7. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag tog några bilder på hur min ser ut när den blivit lite varm. En med vit skärm och en med grå skärm.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som kan berätta hur det har fungerat med reparation? Det kan ju inte vara det vanligaste att man får en ny gul skärm som man kan tro om man läser här. Jag har inte skickat in min än (väntar på nytt sim så att jag kan använda min gamla telefon).

    Det verkar inte komma nya historier om gula skärmar nu så förhoppningsvis betyder det att nyare enheter inte är drabbade.
     
  9. borelis

    borelis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Halloj. Liten fråga.

    Köpte min Xperia i förrgår via TPH. Låste upp bootloader för att jag är utvecklare. Upptäcker idag att skärmen är något gul i färgen. Har som en svagt gul kant i nedre delen som endast syns mot vit bakrund.

    Frågan lyder. Kan man DOA gula skärmen problemet trots upplåst BL?
     
  10. PatrikF

    PatrikF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hade samma fråga. Någon svarade mig att det är fritt fram att DOA eftersom det har med hårdvaran att göra. Så vad du än gjort med mjukvaran spelar ingen roll.
     
    borelis gillar detta.
  11. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Då har även jag drabbats..

    Har försökt fånga det på bild nedan.. orkade inte ta av 70-200:at så fan vet om det inte skulle synts mer om jag gått lite närmare.. Mest utmärkande blir det onekligen på grå skärm i pixeltest..

    Grrrrrrrrrrrrr...

    [​IMG]
     
  12. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Vad händer egentligen? Skickade in min telefon för två veckor sedan till Deltaservice och det står fortfarande "väntar på delar". Är det någon japan som går hela vägen med displayen från fabriken eller vad är det frågan om. Börjar mer och mer ångra beställning från internetbutik, vissa affärer verkar ju skicka nya telefoner.
     
  13. screamcast

    screamcast Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma här, man börjar ju helt klart undra vad som tar sån tid. Det känns ju inte helt rimligt att det ska ta sån tid att få fram delar.
     
  14. RealJMK

    RealJMK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gul fläck!

    Hej jag har också haft detta problem... Märkte det speciellt om man spelar spel i längre perioder. Då jag inte störde mig speciellt mycket på det, sket jag i att skicka in den. Men nu har det hänt något. Jag råkade få telefonen i backen och displayen gick sönder. Displayen är inte sprucken och inte heller glaset. Det finns ingen yttre skada på displayen över huvudtaget men färgerna längst vänstra kanten är "konstiga" om ni förstår? Det är som en regnbågseffekt på de hela, lite som att trycka på laptop skärm. Och nu vill jag ju såklart byta ut mobilen. Har haft den i cirka 1 månad och köpte den av CDON. Någon som kan hjälpa mig med tips på hur jag ska bära mig åt, då jag faktiskt har den "gula skärmen" vid vissa tillfällen.
     
  15. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Det är lite svårt att säga precis hur du ska göra. I princip så borde du kunna kräva att de fixar problemet som är ett fabrikationsfel (gula fläckar).
     
  16. RealJMK

    RealJMK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bestälde du den från CDON?
     
  17. RealJMK

    RealJMK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du någon erfarenhet med CDON? Kan inte få fram något på deras sida om returer. Sen har ju de ingen telenummer man kan nå dem på så har skickat ett mail och inväntar svar.
     
  18. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Min är hos Anovo och det står samma sak. Man kan nog inte skylla på verkstaden utan man får skylla på Sony (eller att japanerna går för sakta).

    Har verkstaden haft den 2 veckor utan att något har hänt kan man kontakta återförsäljaren och skapa en reklamation pga för lång servicetid.
    Det ska jag göra imorgon. Anovo har haft min sedan den 13/4.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  19. H3rr4n

    H3rr4n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Ok, tack för tipset. Det har gått två veckor på torsdag så får ta och kontaka CDON då.
     
  20. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Jag genomförde en reklamation i fredags,(förra veckan) Anovo har haft min sedan den 12 april. Nu blir det att invänta en ny mobil från Misco, ville genomföra ett återköpt men det var inte möjligt för att jag inte får någon ny kartong. Undrar nu hur lång tid det kommer ta för Misco att fixa detta?