Halebop kastar ut kunder från hemsidan

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av inact_0025, 7 sept 2016.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    När Telenor lade ner kontantkorten i Danmark, var det enbart en lönsamhetsfråga. De tyckte att de tjänade för lite per kund.

    När man i nåt enstaka land inom EU (Frankrike) inte får köpa anonyma kontantkort, beror det på säkerhetspolisen.

    Globalt sett, finns det en enorm marknad för kontantkort, eftersom kunderna antingen inte klarar kraven för kreditprövninigen, eller att man helt enkelt har nån kreditprövning i de flesta länder.

    Kontantkort skulle kunna vara en mycket bra lösning för alla inblandade, om dessa konstruerades mer ändamålsenligt.

    Ett exempel på en marknad med ändamålsenliga kontantkort är Italien. Där har man dragit en helt korrekt slutsats, nämligen att abonnemang och kontantkort är exakt samma sak, med en enda liten detalj som skiljer; Betala före eller betala efter.
     
  2. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 491
    Mottagna gillanden:
    1 174
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Telias kontantkort är rätt bra upplagda, och klart billigare än abonnemang för samma tjänster, även om inte Telia är billigast på marknaden.

    Jag körde själv med kontantkort i flera år tidigare, kanske går tillbaka när det blir fri roaming för alla nästa år.
    Om det då gäller även kontantkort . . .

    Vissa bättre tjänster säljs ofta inte i kontantkorts form, t.ex. Bite i Lettlands obegränsade internet @ 180:-/månad.

    .
     
  3. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Halebop har fortfarande inte fixat så att alla kunder kan använda sig av Mitt Halebop på hemsidan. Det har gått SJU MÅNADER nu...
    Inte imponerad.
     
  4. Robert_100

    Robert_100 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Halebop och Telia tog bort det så kallas "Utlandsfaktura" som gav möjlighet för kontantkorts användare att använda kortet utomlands. Man betalade en avgift på 150 kr då för att få tjänsten.
    Nu kan man inte använda sitt kontantkort i många länder! Någon som vet varför tjänsten togs bort?
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Gissningsvis för att det med tiden (till skillnad mot när den infördes) funkade utan den extra tjänsten i många länder och man ville ha en mindre tjänst att administrera. Bara en gissning.
     
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag såg nu att Telia/Halebop inte lyckats släppa in sina utkastade kunder på Mitt Halebop än. De har skjutit fram det till vecka 52.

    Hemskt dålig kundhantering. Det värsta är nog ändå att de inte bryr sig. Det visar ju verkligen vad man kan förvänta sig av dem, även i andra sammanhang.
     
  7. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Halebop har fortfarande inte klarat av att fixa iordning Mitt Halebop för alla kunder!
    Det är nu ca. 10 mån sen sidan sluta fungera korrekt, och ca. 5 månader sen man kastade ut en massa kunder.
    Jag tror inte jag har hört talas om nåt sämre i branschen, och jag har jobbat med telekom sen 1994.
     
  8. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Just när jag trodde det inte kunde bli värre, så ser jag idag på Halebops hemsida att de skjutit upp återöppnandet av Mitt Halebop till vecka 6.

    Jag undrar om det finns några utkastade kunder kvar då. Det kanske var den dolda agendan, att göra sig av med dessa kunder.