Handbrake preset

Diskussion i 'Samsung' startad av lorc, 18 aug 2012.

  1. lorc

    lorc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Jag har försökt att hitta dom ultimata inställningarna i handbrake, men får oftast en film som hackar mm. Det funkar perfekt på datorn, men så fort jag kör den på plattan så hackar den.

    Är den någon av er där ute som har färdiga presets ni vill dela med er av, annars får jag fortsätta försöka tills jag hittar något som funkar. Och så får helt enkelt jag dela med mig till er :)
     
  2. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Lyckades du? Eller är det någon annan här som vet vilka format man ska använda för filmuppspelning på tabben? Med min Nexus 7 kör jag mp4, h.264 och aac ljud. Funkar ypperligt på Nexusen och borde funka på tabben också, men det vill sig inte.

    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2
     
  3. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått det att funka. Preset Regular Normal istället för Android High som jag valde förut, fortfarande mp4, h.264, aac.

    Om någon annan har andra tips, så shoot! Är intresserad av allt som handlar om hur man på bästa (och snabbaste) sätt kan få in innehållet i dvd-skivor i plattan. Jag använder programmen MakeMKV Beta och Handbrake, båda gratis. Resultatet blir bra - både till N7 och till tabben - men proceduren är ganska tidskrävande.