Handskläge HTC U11+

Diskussion i 'HTC U11' startad av Pyttemjuk69, 5 jan 2018.

  1. Pyttemjuk69

    Pyttemjuk69 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej Jag har haft en HTC U11+ i 7 dagar nu och det är problem när jag startar skärmen ibland.
    Det yttrar sig så att när jag ska trycka någon stans på någon app vibrerar telefonen till som om jag tryckt flera tryck på en gång (vibratorn i batteriet brummar till massor av gånger) och så startar den helt fel app mot vad jag tryckt på t.ex. om jag trycker på en mapp med mina kontakter (genvägar på hemskärmen) på hemskärmen vibrerar den till och öppnar en helt annan app eller ringer någon och det behöver inte ens vara någon som finns i den mappen. När den är i det här läget vibrerar den varje gång jag trycker på något med att öppna något annat. Om jag försöker svepa åt höger eller vänster vibrerar den till och startar någon app. För att komma ur det här läget stänger jag bara ned skärmen och startar upp den igen (behöver inte starta om telefonen) så fungerar den som den ska igen.
    Det här händer 2-3 gånger per dag och jag tror jag har hittat "felet". Jag har igår tagit bort Handskläget under skärm inställningarna och hitintills har det inte hänt idag. Varför jag tror det är det här läget som stör är att när jag närmar mig ytan på skärmen i Handskläget visar sig en liten vit ring på skärmen som om den är för känslig och ibland spårar ur när jag startar upp skärmen.
    Har även haft skärmen i läget på för att se klockan när den laddar och varje morgon har skärmen varit på (ser att det blöder lite runt kanterna) men den visar ingen klocka. Så jag har då startat skärmen och stängt av den igen så hoppar klockan tillbaka. Nu på morgonen var det första morgonen som klockan var framme efter natten utan att jag behövde sätta på och stänga av skärmen.

    Lite tidigt att uttala sig om det här är lösningen men jag återkommer om det fortsätter.

    //Pyttemjuk69
     
    poowntus och Davil gillar detta.
  2. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Bra att veta om någon annan här dyker på detta problem! Jag har själv inte kört något med handskläge ännu [emoji4].
     
    Pyttemjuk69 gillar detta.
  3. Adam West

    Adam West Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    566
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Har inte ens haft en tanke på att testa handskaks läget. Dels därför att jag totalt missat det, för det andra är nog risken svår att den flyger ur handen med tanke på hur hal den är :D
     
    Pyttemjuk69 gillar detta.
  4. Pyttemjuk69

    Pyttemjuk69 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag kört den i några dagar och den har inte flippat ur någon gång. Det enda som har hänt en gång och det var i morse då funkade klock skärmsläckaren när larmet gick och jag satte på snooze en gång och när jag nästa gång skulle stänga av larmet var skärmen tänd men jag såg inget. Så jag testade att stänga av larmet i blindo och det funkade. Jag har nu stängt av skärmsläckaren då den inte funkar som den ska.