Hantera SMS från datorn - igen

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mikael8.0, 31 okt 2016.

Taggar:
  1. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Ja, jag har sökt andra trådar. Har kollat åtta stycken, har kollat förslag i dem.

    Jag söker app/program som kan hantera SMS, inte bara skicka, via en dator. Mer om det nedan.

    Har i olika omgångar använt Mighty Text (+Simple text) och MySMS.
    Just nu är det åter Mighty. Detta eftersom MySMS envisas med att visa "Ongoing call" och det går inte att få bort detta. Dessa båda har jag alltså använt tidigare och jag har jämfört dem mot varandra.
    MySMS har möjligheten att från datorn radera en hel tråd och då raderas den i telefonen. Och omvänt.
    Detta hanterar inte Mighty som överlag inte synkar särskilt bra. MySMS är egentligen det bästa om det inte vore för falsk information.

    Söker då ett tredje alternativ och jag har sedan tidigare redan Airdroid som inte heller kan radera trådar.
    MyPhone Explorer använder jag för annat ändamål och jag ogillar att man ska starta en särskild app i telefonen när man ska etablera kontakt.
    Pushbullet har jag prövat men där kan jag inte välja in valfria kontakter (bara ett fåtal, som jag antar också har Pushbullet) varför den avinstallerades innan jag testat övriga funktioner.

    Ytterligare krav är att man ska kunna hantera detta både från Windows och från Linux. Via webbapplikation duger.
    Ingen fjärrstyrningsapp och man ska kunna glömma telefonen hemma men ändå SMS,a från jobbet.
     
  2. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Jag var nog för snabb där. De kontakter man ser "i" Pushbullet verkar vara andra med Pushbullet men man ska/kan ju använda sin ordinarie SMS-app för att skicka SMS och Pushbullet i datorn hanterar då dessa.
    Dock kvarstår problematiken med att man inte från datorn kan radera hela trådar även i mobilen.