Fråga: Har alla lämnat X10 nu eller?

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av dragontrumpetare, 21 nov 2011.

?

Har ni ännu kvar Sony Ericsson Xperia X10?

Poll closed 15 dec 2011.
  1. Jajamensan. Älskar luren, och stannar kvar med den tills den lägger av för gott.

    16 röst(er)
    25,8%
  2. Ja, men funderar på att byta lur ganska snart

    29 röst(er)
    46,8%
  3. Nej för fankens. Har bytt upp mig till en bättre lur ifrån Sony Ericsson

    7 röst(er)
    11,3%
  4. Nej, har bytt till ett konkurrerande märke (t ex Samsung, HTC, Iphone m fl)

    10 röst(er)
    16,1%
  1. dipper

    dipper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har varit nöjd med min x10 länge. Det var bokad innan den kom ut. I måndags fick jag ett ryck. Kunde inte avstå erbjudandet som skapades av priskriget. Halverar min månadskostnad och fick en underbar lur på köpet. Det är stoor skillnad måste jag erkänna.
    Utan priskriget hade jag fortsatt med x10 en stund till helt klart

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  2. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Har nu haft min x10 i 2 år och 3 månader ungefär, och har nu fått en Xperia S. Trots att min x10 har varit min trotjänare så pass länge känns det ändå rätt skönt att nu slippa sirapen under skalet. Jag vet inte om det är att man har upptäckt alla andra telefoners snabbhet som gjort att jag ändrat uppfattning, men jag vill ändå påstå att den har blivit trögare med tiden. Oavsett så går den nu i graven som den enda mobil jag har haft som fortfarande är hel då jag byter!

    Nu väntar jag bara på att få mitt nya SIM-kort så jag kan kicka igång den nya nallen. Märkligt att dom bytt storlek på på det tycker jag!
     
  3. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Köp en simkorts tång på teknik Magasinet för 95kr :-)

    Skickat från min X10i via Tapatalk 2
     
    Dadde gillar detta.
  4. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Köpte en Xperia S i förra veckan, tyvärr erbjuder min (numera f.d) operatör Glocalnet inte Micro-sim så jag har inte använt den än, fast igår på flyget så lade jag min X10 i resväskan tillsammans med en extradator som jag hade med mig... resultat = en sprucken (men fortfarande fullt fungerande!) skärm. Då lackade jag ur och beställde ett nytt abb hos Telenor med Microsim.

    Batteriet på X10-an har ju inte direkt blivit bättre med åren heller, den är ganska konstig numera och kan plötsligt dra ur batteriet väldigt fort. Har kanske med custom ROM att göra, vad vet jag...
     
    Last edited: 30 maj 2012
  5. Moggym

    Moggym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jag har kvar min men den sjunger på sista versen nu.

    funderar lite på att lägga in Feralabs rom v20 och prova om det gör nån skillnad.
     
  6. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Jag var aldrig nöjd med X10 och stockrom, en bra hårdvara som SE aldrig lyckades använda. Jag har precis låst upp bootloadern och lagt in CM 7.2, och vipps så blev telefonen så snabb som den borde vart med SE mjukvara. Nu blir den bra åt svärfar i alla fall!
     
    Last edited: 18 jun 2012
  7. Nikorasu

    Nikorasu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har varit supernöjd med min X10 sedan den dag jag köpte den, aldrig haft något strul med den heller. Kört på Cyanogen 7.2 nu ett bra tag men min nya lur kommer nu i veckan och en XperiaS blev det.
    Har kvar alla mina tidigare SE lurar så nu får min kära X10 joina dem i retroskåpet :)...
     
  8. Adevade

    Adevade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag lämnar förmodligen X10an lite senare i veckan och går vidare till Samsung GS3. Har överlag varit jättenöjd med telefonen, men på senare tid har den varit riktigt slö och batteriet verkar ha gjort sitt. Detta var min första smartphone :) Tack för all hjälp i forumet, och vi ses kanske i Samsungdelen framöver.
     
  9. hubbaa

    hubbaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min gav upp nu i veckan :-( Har varit riktigt nöjd med den dom här åren;-)
    Så det fick bli en sgs3 liten uppdatering av x10an he he.
     
  10. Amiga

    Amiga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Android Auto i VW Sharan 2016
    Nu har jag lämnat SE X10i.

    Det blev en Samsung Galaxy S III Riktigt nöjd med den än så länge.

    Synd att SE alrdig tog till vara X10 hårdvara...
     
  11. saffrine

    saffrine Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis börjat köra min gamla X10i igen nu sen min SE arc pajat. måste säga att den funkar förvånadsvärd bra med 2.3. batteriet tar slut ganska fort men har ju ändå haft den sen relese dagen.
     
  12. tureture

    tureture Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Peppar peppar ta i trä! Jag har kvar min efter drygt två års användande och är fortfarande supernöjd! Brukar normalt byta med 1 - 1½ års mellanrum. Men denna har alltså hängt med längre och jag räknar med att ha den fram tills hösten! :)
     
  13. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Mmm har kvar min med. Men den börjar sura till sig. Tappar simkortet, startar om mm. Och allment seg. Funderar på att härda ut ett tag till och skaffa någon fräsig LTE lur när de fått ordning på batteriförbrukningen så det håller en dag i alla fall

    Skickat från min X10i via Tapatalk 2
     
  14. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Var mycket nöjd med min Xperia X10. Bytte sedan till en Arc S och har nu en Xperia S.
    Skall lämna min X10 till en av barnen, den fungerar och är i mycket gott skick.
    Det egentligen enda dåliga på den var att uppkopplingen mod trådlöst nät, den var en smula svajig....
     
  15. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min frus HTC Legend packade ur i örsnäckan. Sedan var displayen oläslig vid starkt ljus ute. Fyllt med damm.
    Som fixare plockade jag isär den men det blev för dyrt att köpa delar och laga. Bättre med beg. Vi köpte våra mobiler för ett och ett halvt år sedan men jag har alltså en X 10. :-)
    Den fungerar mycket bättre än när den var ny. Jag kör EWJet versionen från det "kända forumet".
    Hur många kan köra spelet Ninja Chicken utan lagg med en telefon som kom ut på marknaden för snart 3 år sedan?!
    720 HD film? 8mpixel kamera? :-)

    Ett tips : Stäng av oviktiga servicar. Då flyter X10 som smör.
    Skickat från min X10i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 21 jun 2012
  16. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nytt batteri från batterilagret. 175kr. Det gamla var lite trött och får bli reserv nu. :-)
    Jag kör så länge den funkar. Gärna ett år till.
    Bra kvalité på denna lur? Ja, det verkar så. :-)

    Skickat från min X10i via Tapatalk 2
     
  17. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu tror jag det är dags för en ny high-end för mig. Är i asien och kan spara en tusenlapp.
    x10 funkar dock 100% fortfarande! Men den får far min ärva, så den kommer nog leva mist ett år till.
     
  18. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Kör "KangXperiaProject" 4.0 ics på min x10. Snabb och smidig och buggfri. Har den som jobbtelefon fortfarande. Ringer mest med på den. Och kollar jobbmail. Batteriet varar nu i tre dagar på standby. Ingen bs!! Har köpt nytt batteri dock. Har sxs som privat. Och den varar bara i en dag på standby. Väntar nu på ics till sxs.
     
  19. wrongturn

    wrongturn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade x10 när arc s kom ut! Till slut tyckte jag att Sony fick till x10an och var nöjd med den. x10 var min första "smartphone" Nu har min dotter den. Arc s sålde jag och skaffade xperia s.

    Nu blev jag sugen på kangxperiaproject 4.0 ics och ska fråga min dotter om jag får låna hennes x10 i helgen och kasta in ics.
     
  20. Kricken

    Kricken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej ni! Än lever den efter ett x antal tappningar i golvet, kast i väggen, vattenstänk osv.

    Bara några sprickor i skärmen och plast som är sprucken. ;) Kvalite.

    Men nu ska jag tammefan byta lur. Fungerar helt klockrent, men som sagt, ägt den länge och är sugen på nytt. :)