Problem: Har blivit seg och laddar inte fullt

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av camillao73, 29 apr 2012.

  1. camillao73

    camillao73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min X10 har blivit otroligt seg. När jag använder facebook tex så får jag vänta och vänta innan det kommer upp något. Tidigare var det svart bra länge men nu efter senaste uppdateringen av FB så syns det att den laddar åtminstonne. De flesta appar får jag vänta på. Med FB så är det ofta så att skärmsläckaren hinner gå på innan FB laddat klart.

    Jag använder även en Task killer då jag fick det tipset när jag köpte telefonen för ett par år sedan.

    Senaste veckorna så har jag även fått börja ladda mobilen varje kväll, trots oförändrat användningsmönster. Batteriet är efter en dag kanske nere på 70% tills jag sätter mig i soffan på kvällen. Och sedan går det fort ner till 20%. När jag tar mobilen ur laddaren på morgonen så är den aldrig uppe på 100% Mellan 85-95 är mer vanligt.

    Har ni tips om vad jag kan göra för att snabba upp telefonen, eller håller den på att dö ifrån mig?
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Beroende på vad du gör med din task killer så kan den ställa till mer problem än vad den löser. Generellt så ska man nog inte använda en sådan om man inte verkligen vet vad man gör.

    Att batteriet inte laddar fullt låter väl som det är dags att byta batteri.
     
  3. camillao73

    camillao73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om task killern.. Den är igång jämt - syns som en ikon uppe till vänster. När jag använt telefonen ett tag så öppnar jag upp den och ber den stänga alla öppna program. De program som vad jag förstått ligger öppna fastän jag inte har öppnat dem.

    Är det rätt eller fel? Det är så jag fått lära mig, men ändrar gärna mitt användningssätt om det är fel.

    Ska kolla upp med batteribyte.
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Det låter ganska vettigt. Möjligen kan det förbättras genom att låta bli att stänga program som du vet eller tror att du kommer att använda igen snart. Att kasta ut ett program och sedan ladda in det igen är något som drar batteri, så det måste vara utkastat ganska länge för att det ska löna sig att kasta ut det.
     
  5. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    mitt spontana tips är en factory reset. alltså en ny fräch installation genom sonys program, pc companion. (googla)

    vill du dessutom ha en ny snabb rom kan du lika gärna roota på en gång :)
     
  6. harryville

    harryville Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Had a similar problem. Checked xda and installed another ROM. Got rid of all the unnecessary SE programs (eg Timescape for one) that I don't use and it works better now.

    Thoroughly recommend it and it's not that hard to do now.

    Sent from my X10i using Tapatalk 2