Har du tappat Mobilen I toan ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Oceanic, 9 jul 2017.

?

Har du tappat Mobilen I toan ?

  1. ja

    18 röst(er)
    21,7%
  2. nej

    65 röst(er)
    78,3%
  1. M3Johan

    M3Johan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus
    Info:
    Magisk
    Telefon 2:
    HTC One M7 [stone dead]
    ROM:
    none
    Info:
    Brickad rejält
    Telefon 3:
    HTC one x
    ROM:
    stock root
    Info:
    Den används som webradio numera
    Jodå, visst har jag gjort det. Det hände lyckligtvis efter jag spolat. Den låg i bröstfickan på arbetsjackan och telefonen trillade ur då jag satte på mig jackan efter avslutat uppdrag.
    Telefonen var en Ericsson och inget hände med den efter doppet.
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Känns bra att veta att man inte är ensam att vara så otroligt klantig..
     
  3. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 284
    Mottagna gillanden:
    9 538
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det har inte hänt mig än men har bara haft mobil i drygt 1 år så på en "5 års plan" kan nog vad som helst hända den.

    lite OT
    Närmast klantighet är väl när det är varmt ute och man har shorts som mobilen bara passar i framfickan, höger framficka, sätter mig i bilen och drar över högerbenet förbi ratten och tankspritt undrar efteråt vad var det som tog emot. Det blir lite som hävstångseffekt med benet och då jag har ratten rätt tätt inpå kan det bli en hel del kraft när man har bråttom och skall iväg. Det har hänt ett par tre gånger så nu händer det nog inte igen.
    Har inte sett någon skada. Annars tycker jag Samsung Gear VR är som gjort för att tappa mobilen i golvet, varit nära ett par gånger och då måste mobilen vara utan skal/fodral.


    Nä, jag tar helt enkelt inte med mobilen på toaletten, läser gamla Bra Böcker när jag skiter.

    Har dock spanat på att köpa en JBL Flip 4 Blåtand högtalare att ha i badet och då kommer jag antagligen ha med mobilen dit för att byta låtar så förr eller senare åker den väl iväg ner i badkaret men toan är nog långsökt men "klantighet" kan man aldrig helt förutspå.
     
    Last edited: 10 jul 2017
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    hehe säg aldrig aldrig tog mig 5 år att lyckas med det. Kan Jag så kan du :)

    Nej då men det finns nog de som aldrig kommer lyckas med det, vissa personer är väldigt ordentliga.

    Men Det värsta är när man blandar in extrem trötthet eller alkohol, då blir man gärna ganska vårdslös.

    Jag har iallafall slutat hålla på med mobilen när jag cyklar nu då jag tappa mobilen en gång pga det..
    det blir lite lättare att låta mobilen vara i fickan när man har en smartklocka.
     
    nexus^6 gillar detta.
  5. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Tappade min S4 i muggen och det är den enda olyckan jag har haft med en mobil förutom då antennen på min Nokia 6110 fastnade i nåt jag lyfte och slet telefonen i två delar (funkade dock och ihoptejpad höll den i flera år till).

    Gröna Android gubben ploppade upp och jag stängde av S4:an, plockade isär den och lät den va i ett dygn. Sen funkade allt förutom hemknappen så jag körde med en hemskärmswidget i nåt år innan jag ledsnade.
     
    bernard och Oceanic gillar detta.
  6. Peter56

    Peter56 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy A52 5G 8/256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy A52 5G 8/256
    Telefon 2:
    Moto G5S Plus
    Platta:
    ASUS Chromebook C433TA
    Böjde mig fram för att för att spola. Fick fiska upp min Z3 Compact. Snabb avsköljning och avtorkning. Som ny!
     
  7. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Jag tror det vanligaste toa-tappen beror på att den trillar ur en ficka, inte att man håller den i samma hand man torkar sig med.
     
    kissidor gillar detta.
  8. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det får man hoppas, mobilen är rätt vidrig ändå (tydligen samlas det bakterier även på denna produkt, det är inte bara tangentbord) ;)


    Har inte tappat min i toan, golvet har hänt med skal på. Har inte framme ens mobilen på toa.
     
    Spaderess gillar detta.
  9. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Jodå, i lumpen. Hade ganska nyligen skramlat ihop till en på tiden fin telefon, Nokia n96 tror jag den hette.

    Hade gjort nummer två, hade telefonen i bröstfickan på "meckar"overallen. Reser mig, ser telefonen åka ner i dass.
    I lite smått panik spolar jag, får panik millisekunder senare igen, tror telefonen ska spolas ner, och trycker ner handen i toaletten bland...ja.

    Telefonen överlevde några veckor innan den gav upp, det enda positiva var att ingen ville låna den under de veckorna.
     
  10. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Har inte händt mig än, men en bakant berätta att han hadde två lurar med sig på toan, en i byxfickan och en i bröstfickan. Den i byxfickan trillade i på något vis, och när han böjde sig framåt för att plocka upp den åkte den i bröstfickan samma vägen.
    Om det är sant vet jag inte, men denna är sann! Min kompis var otrolig trött och förbannat på sin lur, så han köpte en ny. När han hadde flytt över SIM kortet och gjort klart bestämde han sig för att hämnas på sitt förhatade gamla skaberack! Han tog den med sig ut, la den på en stor sten og tog en annan sten och pulveriserade den. Plötsligt spratt det fram ett SIM kort!? ”Guess what”... 7000:- rakt ner i avloppet, inte ens via toan. Måste nämnas att båda lurarna var av samma storlek och färg.
     
    cobben gillar detta.
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tappade en iphone 5s i en snödriva med väldigt mjuk snö och kunde inte hitta den igen stod fan i en halvtimme och grävde den bara försvann. Hittade den några timmar senare dyngsur men den överlevde utan problem.
     
    bernard gillar detta.
  12. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Inte i toan men en i en vattenhink och en i sjön. De kunde inte simma trots SIM-kort :P Numera är det lägst IP67 som gäller för min del!
     
  13. bl-gr-n

    bl-gr-n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    En gång och aldrig mer
    Tappade mobilen ur framfickan medan jag pinkade.
    Kräkfärdig plockade jag upp mobilen, spolade av den under kranen (ville inte ha den mer).

    Lyckades dock rädda SIM-kortet och det svindyra 16GB mSDHC minnet.
    Mobilen var en Samsung i900 Omnia, så det var 9-9 år sedan.