Fråga: Har ni badat/utsatt eran Z2 för vatten?

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Ludwig, 11 maj 2014.

  1. Lazy_eye

    Lazy_eye Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jahopp då var det min tur!
    Min mobil krånglade redan från köpet för ca 1 månad sedan, otur som man har! För att göra en lång historia kort: två turer på verkstad och endast hälften av tiden i min ägo som jag har kunnat använda den.

    Så i förrgår visade det sig att den inte fixade vatten så jag skickade in den och idag fick jag beskedet att det inte(!) går på garantin. Snubben jag pratade med påstod att den inte hade klarat trycktestet och jag därför inte får en ny mobil. Vad är det här för jävla skit?? Som jag har förstått det så ska jag få en ny mobil på garantin om den inte klarar trycktest.
    Luckorna rör jag knappt (använder magnetladdare) och verkstaden har pillat med den mer än vad jag själv har gjort.

    Vad har jag för chanser? Skitsony, jag trivdes med mobilen i övrigt med efter detta har jag ingen lust att köpa något av dem.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du frågat om rutinen är att trycktesta efter varje verkstadsbesök? Kan du i sådana fall be om att få se protokollen för din telefon? Skriv att du inte misskött telefonen - speciellt om det inte finns vare sig märken eller repor på den.
     
  3. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Hämta ut min ena z2 från service. Där var skärmen bytt och telefon hade klarat ip certifiering efter service. Det var också konstaterat att den inte var vattenskadad vid ankomst till servicen. Fick detta på ett a4 som följde med telefonen. Tycker att du ska reklamera telefonen. Ska fan fungera när det är nytt. Mina är snart 2år gamla.
     
  4. Lazy_eye

    Lazy_eye Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar. Då jag har tagit detta via butiken kan jag tänka mig att det blir lite krångligt eftersom jag inte får direkt kontakt med verkstaden. Men jag ska i alla fall dit idag och prata med dom, och kräva en förklaring! Jag ska även be att få dessa protokoll utskrivna. Kan garantera att det inte finns någon skråma på den.
    Får se hur detta går. Om den trycktestas efter service antar jag att jag inte har så mycket komma med, hur lite jag än har använt den.

    Telefonen reklamerades redan första veckan men policyn säger att du inte kan häva köpet om du inte har haft samma fel tre ggt eller olika fel fyra går, enligt butiksanställd. Suck, dessa orättvisa regler.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Ett alternativ är alltid att gå genom Xperia Care också direkt via Sonys hemsida: http://repair.sonymobile.com/se/#/

    Jag brukar försöka gå direkt via tillverkaren först då man just slipper problemet med en mellanhand. Personalen i butiken brukar vara sådär lagom intresserade av att hjälpa till (de gör ju ingen affär av att sköta kunders garantiärenden direkt).
     
  6. Lazy_eye

    Lazy_eye Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Skulle ha tänkt på det tidigare! Tack för tipset.

    Det verkar som att telefonerna testas efter varje service, vilket innebär att de senaste två veckorna hände något. Vette fan vad det kan vara då jag inte tappat den mer en än gång då den gled ned från sängen! Kan verkstaden ha slarvat med något som gick sönder under den lilla stöten? Eller är det inte tänkt att vattentätheten ska gälla efter en enda stöt? Den föll med med baksidan platt mot marken, i skal.

    Jag kom inte i kontakt med verkstaden idag utan ska ringa dom imorgon. Det är förjävligt att man som konsument inte har mycket att säga till om, jag känner mig knappast optimistisk
     
  7. Thomas.E

    Thomas.E Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony xperia Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony xperia Z2
    DSC_0138.JPG Jag gjorde några dopp med min Z2 när vi var på cypern 2014. Telefonen fick vara i fickan när jag simmade sen tog jag några kort under ytan. sköljde av telefonen efteråt. Fick dock lite problem med 3.5mm uttaget som jag tror har ärgat så att headsetet inte vill funka. Annars funkar den grymt bra.
     
  8. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Skaka ur och dutta lite 5-56. Funkar på min.
     
  9. Thomas.E

    Thomas.E Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony xperia Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony xperia Z2
    Tack för tipset, ska prova det.