Problem: har recovery 3e men saknar 3-knappskombon, vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av mr_taurus, 12 feb 2013.

  1. mr_taurus

    mr_taurus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu försökt ett par dagar att få in en custom rom på min telefon. Det verkar dock som att det inte var så enkelt att få till det.

    Jag har rootat telefonen med oneclickroot. Installerat Clockworkmod recovery men hamnar ändå i recovery 3e. Jag kan inte komma in i download mode då 3-knappskombon inte fungerar. När jag försöker få till 3-knappskombon så står det att man ska gå till download mode (vilket kräver 3-knappskombon??) för att flasha in en ny kernel via odin.

    Kan någon hjälpa mig att reda ut begreppen för uppenbarligen måste jag ha missat något?

    Jag har stock 2.2.1 FROYO.XWJS8

    Tacksam för hjälp :)
     
    Last edited: 12 feb 2013
  2. mr_taurus

    mr_taurus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Körde in speedmod-kernel-k13e-500hz.tar med hjälp av SGS Kernel flasher, men kommer fortfarande till recovery 3e när jag väljer att köra clockworkmod recovery.
     
  3. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Hmmm... Blir inte riktigt klok på hur du går till väga eftersom du inte skriver hur du trycker på knapparna. Så här funkar det i alla fall:

    Volym upp -> Hemknapp -> Powerknapp så kommer man in i Recovery mode.
    Volym ner -> Hemknapp -> Powerknapp så kommer man in i Download mode.

    När du rootar luren första gången så är CF-root det bästa sättet eftersom du då även får rätt CWM (recovery mode) för att kunna flasha nya roms.

    Här finns en bra guide som även innehåller länkar: http://theunlockr.com/2012/10/22/how-to-root-the-samsung-galaxy-s-i9000-cf-kernel-method/

    Alternativt gå direkt till XDA och CF-root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

    Hoppas det löser sig.