HDMI upplösning/framerate/HDCP

Diskussion i 'Acer' startad av jak, 6 jan 2012.

  1. jak

    jak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Undrar om någon har koll på HDMI ut på A500 - vilken upplösning/framerate ger den, och är HDCP påslaget?

    Jag har kopplat in den mot en TV, och det verkade fungera bra, jag tror upplösningen blev 720p, men kunde inte verifiera det helt säkert då.

    När jag försöker koppla in den mot en HDMI-kort i en dator misslyckas jag dock, och får inte fram någon bild. Antingen lyckas jag inte matcha upplösningen som plattan ger, eller så kan det vara så att HDCP är påslaget (vilket kortet i datorn inte kan hantera). (Kortet är en BlackMagic Intensity Pro)

    När jag kopplade mot TVn dök en symbol upp att HDMI var aktiverat, men när jag ansluter till datorn får jag inte motsvarande.
     
  2. sigesang

    sigesang Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HDMI-kort i en dator? Osäker vad du menar, men det måste ju vara en HDMI-ingång.. inte en utgång som på ett grafikkort.
    Kan finnas ingång på skärmen, men på datorn är nog inte så vanligt.. måste ju i så fall vara något video-in kort.
     
  3. jak

    jak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Javisst är det ett kort med HDMI-ingång, som jag skrev ovan ett Blackmagic Design Intensity Pro.

    Lite mer experiment med TV gör at jag tror att det är 1280x720, 60p som plattan ger signal i.

    Däremot är jag fortfarande inte säker på om HDCP är påslaget, kortet jag använder supportar inte att spela in HDCP-kodade signaler.