Helskärmsannons poppar upp i tid och otid

Diskussion i 'Allmänt' startad av FLoneX, 15 dec 2015.

  1. FLoneX

    FLoneX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Galaxy Note 10
    Jag har fått nåt skit i luren som gör att en annons poppar upp i helskärm i tid och otid. Alltid samma annons. Inte kopplat till nån app jag använder, kommer till och med upp ibland direkt när jag tänder skärmen. Nån som vet vad det kan vara?

    Såhär ser det ut:
    [​IMG]
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    återställ telefonen och pröva igen.
    Absolut enklast, initialt. Sök först genom med att AV.

    Hur vet du att det inte är en app?
     
  3. FLoneX

    FLoneX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Galaxy Note 10
    Alltså, det jag menade var att den inte poppar upp i samband med nån app, men säkerligen kan ursprunget vara en app.
     
  4. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Det lär absolut vara någon app som ligger i bakgrunden och kör. Och lättast är verkligen inte att återställa telefonen, utan istället luska ut vilken app det är.

    Kan ibland ta lite tid beroende på hur många appar man har men du kan börja med att gå in i "Settings - Apps - Running" för att se ifall det är någon app du misstänker kan föra med sig annonser, för att sedan kanske avinstallera appen och se ifall annonsen dyker upp igen.

    Har du root är det ännu lättare då du kan frysa appar istället för att avinstallera.
     
  5. capy

    capy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2015
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Lenovo K3 Note

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Lenovo K3 Note
    ROM:
    Xaiomi miui 7 lollipop
    Info:
    Miui är bäst..tycker jag.
    Telefon 2:
    Newman N2
    ROM:
    Miui Android4.1.1
    Telefon 3:
    Xaiomi redmi Note android 4.2.2
    ROM:
    Mui room
    p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }

    NOROOT FIREWALL



    Precis så heter en app på Google Play som fungerar som en utåtgående-brandvägg.

    Som namnet antyder kräver appen inte att du är administratör på telefonen,något som också brukar kallas att vara ROOT.

    Det är Android-världens motsvarighet till att jailbreaka sin Iphone.. Men du slipper att göra det,den här appen är bara att ladda ner och köra!När den är aktiverat kommer den att känna av då en app försöker kommunicera utåt och fråga om lov, och du kan ge varje app olika tillgång, till exempel att den enbart får kommunicera över WI-FI.

    Starta appen och du har fem flikar. En är till för att starta och stoppa tjänesten och se till att den startar automatisk vid uppstart.

    Nästa visar alla applikationer som försöker kommunicera men som inte är godkända för det,och här får du godkänna dem en och en. En flik listar alla applikationer som finns installerade på telefonen och vilka rättigheter de har, och här kan man också ange manuellt om de ska ha tillgång eller inte. Vidare en flik med globale filter, ett filter innan trafikken lämnas över till appen och ytterligare ett filter efteråt.Sista fliken innehåller loggar över all komunikationshistorik.



    Kommunikation

    Att slå på brandväggen utan att konfigurera något är ett bra sätt att se vilka applikationer som försöker kommunicera. Loggen kommer att innehålla varje försök att kommunicera och förstås mot vilken IP- adress och port.

    Loggfliken kommer att innehålla både både misslyckade försök och de som är godkända. Gå in på respektiva applikation och du kommer att få se alla försök relaterade till den applikationen. Här kan du även skapa en undantagsregel so gäller ett enskilt kommunikationsförsök som dermed tillåts.

    Även om du inte har för avsikt att använda appen över tiden,så är det en bra ide att prova den under en kortare period för att se hur dina appar komunicerar med omvärlden.
     
  6. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Hade samma strul på min Z2, det va en app som låg bakom skiten, min öppnade Google Play hela tiden med massa reklam från olika appar. Försvann när jag avinstallerade den.