Problem: Hittar inte 2.3.6 med Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av spennis, 22 jun 2012.

  1. polg

    polg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ja jädrar i mig... men jag kommer inte hoppas för mycket....
    men trevligt vore det ju!
     
  2. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Det tror jag när jag ser. Det blir bara mindre och mindre intressant för Samsung att ge support för i9000. I november är den 2,5 år gammal.

    Jag tror bara det är ett sätt att få tyst på gnället.
     
  3. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    För det blir ju inget gnäll när november kommer och ingenting händer? Känns inte riktigt som att argumentet håller.
     
  4. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Då slänger man ut ett nytt datum bara. Inga problem.

    Det känns rätt tydligt att Samsung Sverige inte har en aning om vad som pågår borta i korea. Kunderna tjatar och de slänger bara ur sig något för att få tyst.

    Det är pyttesmå modifieringar som ska göras på mjukvaran (endast regional anpassning). Det är inga problem att ange en väldigt exakt deadline för det om man skulle vilja.

    Sedan förväntar jag mig ingen mer mjukvara till en så gammal nalle egentligen. Det enda jag kan tycka är dåligt är att Samsung släppte en 2.3-FW som är närmast oanvändbar och lämnade kvar kunderna där i evigheter.

    Gemeneman kan inte nedgradera utan är kvar på denna undermåliga FW. Om de inte tänkte göra ett bättre jobb hade det varit bättre om de låtit bli att släppa 2.3 och låtit kunderna använda tokstabila 2.2.1 istället.
     
  5. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
  6. SnowStorm

    SnowStorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    På tiden om det stämmer att de släpper en uppdatering i november...
     
  7. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det finns inget generellt problem som gör att gemeneman inte kan använda den senaste officiella programvaran för sgs, jag har vänner som bara uppdaterar officiellt. De har inga som helst problem, och jag pratar inte om de som bara ringer och smsar.

    Sent från mein I9300 via Tapatalk 2. Kyllä!
     
  8. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Roligt för dina vänner att de inte har några problem med sin officiella programvara. Men faktum är att många upplever att den sista uppdateringen var snarare en nedgradering då telefonen plötsligt hänger sig, gör spontana omstarter (och dessutom utan att man behöver knappa in PIN-kod vid uppstarten igen), och att vissa dagar kan Andriod OS på något sätt dränera batteriet på några få timmar.. ingående program som SNS står och tuggar i "Startar om..."-läge... Den är med andra ord inte längre pålitlig att man har batteri ens ett dygn om man ska iväg någonstans, vilket är trist. Jag ser fram emot uppdateringen och hoppas att dessa problem försvinner iom detta.
     
  9. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    De flesta som har problem brukar också vara de som menar att man inte ska behöva göra fabriksåterställning vid uppgradering.

    Jag har mina aningar om att "task killers" och andra appar också kan ställa till det.. Min gamla SG1a fungerade utan problem med 2.3.3, vad jag kan minnas så var det stora problem med en av 2.2 varianterna..
     
  10. Newages

    Newages Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min med 2.3.3. startar om utan förvarning?
    Max är 3 ggr på 20 min utan att man behöver skriva in kod??
     
  11. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så kanske det är, men jag har ingen statistik på detta och vet att jag inte tillhör den skalan.
     
  12. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kan säga att för mig så var 2.3.3 en riktigt bra uppdatering. Så länge jag startar om telefonen efter en fulladdning så fungerar den felfritt i flera dagar utan att varken krasha, startas om eller drar mycket batteri. En laddning håller minst två dagar med vanlig användning, oftast tre.

    Lyckades för första gången kolla hur länge den varar i stand-by, eller så nära stand-by jag kunde komma (ringde 25 min och snabbsurfade nån fåtal gång men inte mycket mer). Hade telefonen igång i 6 dagar och 8 timmar, tror jag att det var (1800 mAh batteri).
    Så jag har inga som helst problem med 2.3.3 (uppdaterade utan återställning).

    Hoppas nästa uppdatering blir lika bra!
     
    Last edited: 18 sept 2012
  13. polg

    polg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu är även informationen om en uppdatering till S:en borta... tidigare var det skrivet okt-nov... men nu finns inte längre någon information.... eller finns någon som vet något annat?
     
  14. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Och går man hit: http://www.samsung.com/se/info/update.html så kan man se att SGS inte ens finns med i deras lista över androidtelefoner!
    Sen kan man läsa följande (inte så roliga information): Här hittar du all tillgänglig officiell information om framtida uppdateringar till din Smartphone. Informationen som finns i denna flik är preliminär och uppdateras så snart ny information är tillgänglig. Samsung Electronics Nordic AB kan inte ge ut mer information än det som listas här. Ingen kompensation kan utlovas om en uppdatering flyttas fram eller ställs in och vi förbehåller oss rätten att när som helst ta bort/ändra/lägga till information. All information gäller operatörsoberoende telefoner; operatörsbundna telefoner får uppdateringar vid ett senare skede (oftast inom 2-4 veckor). När en uppdatering släpps är vårat mål att så många ska få uppdateringen så snart som möjligt, men för att undvika att våra servrar överbelastas kan det ibland dröja lite före alla kan ladda ner uppdateringen.
     
  15. SnowStorm

    SnowStorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Väldigt dåligt att det verkar som att de kommer att lämna oss på en sjukt buggig och ostabil 2.3.3....

    Tur att jag har flashat in en tysk 2.3.6.
     
  16. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fick svar från Samsung Sverige: "Hej XXXX, Varje uppdatering måste anpassas specifikt till varje enskild region, och här i Sverige ska Galaxy S preliminärt få uppdateringen (2.3.6) i Q4. // Immu"

    Så, jag håller ut ett tag till! :)
     
  17. SnowStorm

    SnowStorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det ger ju lite hopp iaf. :)
     
  18. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Om än det är 8 månader senare än första prognosen!
     
  19. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Kan ni inte spamma deras twitter och facebook och säga att vi vill ha 2.3.6 till sverige nu.
     
  20. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Det hjälper nog inte särskilt mycket.

    Någon uppdatering kommer inte. Hade Samsung tänkt göra en så hade den släppts för längesedan. Nu finns ju snart inga SGS kvar i drift längre. Min går i pension i slutet av månaden (har beställt Lumia 920).