Hjälp: Återställa en Huawei P9 från Samsungsäkerhetskopia skapad i Smart Switch

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Lucky13, 18 jul 2016.

  1. Lucky13

    Lucky13 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag har ett problem som jag verkligen skulle uppskatta lite hjälp med. Min Samsung S4 tog sina sista andetag i förra veckan, men inte innan Samsungs support lyckades ge mig rådet att säkerhetskopiera allt i deras program Smart Switch, när jag märkt att den började krångla, och lyckades med detta innan den stendog.
    Nu har jag köpt en Huawei P9 via ett grymt studenterbjudande och vill återställa alla gamla appar med data, kontakter mm. från min gamla telefon. Problemet är att Smart Switch inte upptäcker min nya lur och det känns mer och mer som att det bara är till för om man byter TILL en Samsung... Å andra sidan så har jag ju alla filer som Smart Switch skapade, sparade här på datorn. Bilderna är ju inga problem att stoppa in igen nu när jag hittat dem, men kontakterna är sparade i en .spb-fil, apparna eller dess data i filer som heter .apk och annat oklart. Som ni märker har jag inte en jävla aning om vad jag håller på med, kort och gott är jag ute på lite djupt vatten.

    Finns det något annat program som kan återställa min säkerhetskopia till den nya luren, eller kan jag göra det själv genom att flytta dessa filer någonstans?

    Vore enormt tacksam för all hjälp i detta!

    Fred och kärlek till er,
    Johan
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Välkommen till Swedroid @Lucky13@Lucky13!

    Nu har jag tyvärr ingen koll på just samsung och deras program. Men kontakter och appar (utan appdata) bör ligga på ditt googlekonto om nu inte synkroniseringen varit avstängd på din tidigare lur.

    Vad händer när du lägger till ditt konto?
     
  3. Lucky13

    Lucky13 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tackar, det är grym sida ni har här!

    Jo jag trodde också det, men har inte lyckats hitta några kontakter alls på google, bortsett från tre st. mailadresser som sparats ner. Har iallafall lyckats spara om kontakterna som .vcf-filer nu så skall nog lyckas återställa dem. Så det jag verkligen skulle behöva hjälp med nu är att återställa apparna och appdata, vet du hur jag hanterar .apk-filerna?
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Apk brukar bara vara att trycka på med en filhanterare i telefonen så installeras dessa.

    Så installeras t.ex https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amaze.filemanager
    och lägg över filerna på telefonen och öppna de med filhanteraren.